Een Business zichtrekening openen

Let op: houd rekening met een aanvraagperiode van twee tot acht weken. De doorlooptijd is afhankelijk van het type organisatie, de sector, de nodige opzoekingen en de volledigheid van de aanvraag. 
Voordat we een Business rekening openen, gaan we altijd na met wie we zaken doen. Niet alleen vanuit onze wettelijke verplichtingen als bank, maar ook vanuit onze missie. Triodos Bank is de bank voor ondernemers en organisaties die actief meewerken aan het creëren van een betere samenleving.

Daarom hanteren we duidelijke en transparante minimumvereisten en  aanvaardingscriteria.
Het kan zijn dat je daarom gecontacteerd wordt door een Triodos medewerker die jou enkele vragen stelt over je bedrijf of organisatie. 

  • Vul je aanvraag in

    Lees eerst alle details over deze rekening. 
    Download en vul het aanvraagdossier in dat overeenkomt met de rechtsvorm van je organisatie.
    Om de rekening te openen, is het nodig dat wij over alle gegevens beschikken. Let er daarom op dat je alle informatie hebt ingevuld.  
    De aanvraag moet ondertekend worden door alle wettelijke vertegenwoordigers en mandatarissen die vermeld worden in het formulier. 

    Het formulier ondertekenen kan op twee manieren : door gebruik te maken van de elektronische handtekening met eID of met handgeschreven handtekeningen op papier. 
    Triodos Bank aanvaardt enkel gekwalificeerde elektronische handtekeningen met de Belgische elektronische identiteitskaart (eID). Indien alle vermelde personen de aanvraag met hun eID hebben ondertekend, stuur je de aanvraag naar [email protected].

    Indien één of meerdere personen de aanvraag niet kunnen ondertekenen met een Belgische elektronische identiteitskaart (eID), druk je het formulier af. In dat geval moeten alle personen de aanvraag met de hand ondertekenen en stuur je het origineel getekend formulier via post naar Triodos Bank, Hoogstraat 139/3, 1000 Brussel.

    Opgelet: Een aanvraag met zowel elektronische als handgeschreven handtekeningen wordt niet aanvaard. 

  • Behandeling van jouw dossier

    Na ontvangst van jouw dossier, gaan onze medewerkers alle gegevens controleren. 
    Het is nodig dat de organisatie en alle betrokkenen personen correct geïdentificeerd worden.  
    Indien er informatie ontbreekt of onduidelijk is, zal je een e-mail ontvangen met de vraag om de ontbrekende stukken langs die weg aan te leveren.

  • Opening en activering van jouw Triodos rekeningnummer

    Het kan zijn dat een Triodos medewerker jou contacteert om meer informatie te vragen over je activiteit en / of de betrokken personen van jouw bedrijf of organisatie. In dat geval blijft de rekening geblokkeerd tot de antwoorden op deze vragen werden behandeld. 

    Opgelet: onze medewerkers zullen je nooit gevoelige informatie zoals inloggegevens vragen.