Internet Banking, dat is ook een beveiligd bericht

  • Een beveiligd bericht?

    Het is een bericht dat u naar Triodos Bank kunt versturen of dat de bank u stuurt via Internet Banking. Het is dus een veilige en vertrouwelijke manier voor het online communiceren van gevoelige en persoonlijke informatie of belangrijke documenten. 

    Beveiligd?

    Ja omdat:

    • U zich identificeert door in te loggen via Internet Banking (gebruikersnaam/wachtwoord).
    • Alleen u kunt een bericht versturen en een ontvangen bericht lezen.
    • De boodschap versleuteld (encrypted) is zodat die niet door anderen kan gelezen worden. Veiliger dus dan een gewone e-mail.
  • Versturen en ontvangen

    Een bericht versturen:

    • U logt in met uw persoonlijke gegevens in Internet Banking en kiest in het menu Berichten/Nieuw bericht. Daar kunt u uw gegevens nakijken en aanpassen als dat nodig is.
    • Via de dropdown ‘Rekeningnr.*’ kiest u voor een algemene vraag of geeft u ineens aan dat het om een specifieke rekening gaat.

    Een bericht ontvangen:

    • Triodos Bank kan belangrijke, persoonlijke en vertrouwelijke informatie versturen via een beveiligd bericht.
    • U krijgt altijd vooraf een heel algemeen bericht via uw e-mailadres met de vraag u in te loggen in Internet Banking om uw berichten te lezen in ‘Ontvangen berichten’.
    • Een voorbeeld : u krijgt een bericht telkens als er een periodiek overzicht van uw beleggingen beschikbaar is.
  • Bijlagen meesturen

    Als het nodig is, kunt u ook een bijlage meesturen bij uw beveiligd bericht.

    Mogelijk bestandstype: .jpg, .png, .pdf of .csv

    Maximale bestandsgrootte: 8 MB

  • Veel mogelijkheden

    U kunt een beveiligd bericht gebruiken voor verschillende vragen of aanpassingen zoals:

    • De wijziging van een begunstigde rekening. U moet daarbij bevestigen dat die nieuwe begunstigde rekening op uw naam staat ( vermeld uw voornaam en naam).
    • Een tijdelijke limietaanpassing voor uw online verrichtingen. Voor een permanente aanpassing is er ook een bijlage nodig (zie hieronder)

    Een bijlage toevoegen kan en wordt aanvaard in het geval van:

    • een adreswijziging  of de toevoeging van een correspondentieadres
    • het afsluiten van een rekening
    • het wijzigen van een termijncontract ->  stuur ons de ondertekende brief over de vervaldag terug
    • een permanente limietaanpassing voor uw online verrichtingen -> stuur dan een schriftelijke en ondertekende aanvraag mee
    • Een nieuwe Online Banking-toegang voor andere Triodos-rekeningen waaraan u gelinkt bent. Dat kan op voorwaarde dat u al een Online Banking-toegang hebt voor minstens 1 Triodos-rekening.
    • het openen van een nieuwe rekening voor bestaande klanten waarvan we al een handtekeningkaart hebben voor een andere Triodos-rekening: een Triodos (Junior) spaarrekening, termijnrekening of effectenrekening -> stuur de ondertekende formulieren mee en vergeet uw identiteitsdocumenten niet

    Belangrijk: vergeet uw handtekening(en) niet op de bijlagen!