Wat doe ik als het inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord mislukt?

Voer deze controles uit en probeer opnieuw:

  1. Controleer of u op de website van Triodos Bank België bent. In uw adresbalk moet u https://banking.triodos.be/ib-seam/ hebben staan.
  2. Controleer of u de juiste manier van inloggen hebt gekozen. Kies voor "Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord".
  3. Controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Raadpleeg hiervoor de inloggevens die u van Triodos Bank hebt ontvangen. De eerste keer dat u inlogt, wordt u gevraagd een nieuw wachtwoord te kiezen. Het nieuwe, door u zelf gekozen, wachtwoord vervangt het door Triodos Bank verstrekte wachtwoord. Bent u uw wachtwoord vergeten, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar helpdesk@triodos.be . Vermeld in de mail uw naam, voornaam en uw rekeningnummer(s). Wij bezorgen u dan per post enkel een nieuw wachtwoord. Uw gebruikersnaam blijft behouden en verandert dus niet.
  4. Controleer het gebruik van kleine letters, hoofdletters en cijfers. Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 12 tekens. Het wachtwoord moet minstens 3 van de volgende tekens bevatten: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciale karakters (behalve de tekens "" ' : ; ) . Wachtwoord en gebruikersnaam mogen niet aan elkaar gelijk zijn. Het wachtwoord mag uw geboortedatum (ddmmyyyy) of rekeningnummer niet bevatten.
  5. Controleer de instelling van de "Num Lock" en de "Caps Lock"-functie.

Na 3x onjuist inloggen, wordt de toegang tot Internet Banking om veiligheidsredenen geblokkeerd.

Als u alle controles hebt uitgevoerd en het lukt nog steeds niet om in te loggen, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar helpdesk@triodos.be.

Vermeld in de mail:

  • uw naam en voornaam
  •  uw rekeningnummer(s)
  • het telefoonnummer waarop u tijdens de kantooruren bereikbaar bent. Wij nemen dan tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk contact met u op.