Wat doe ik als het inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord mislukt?

Voer deze controles uit en probeer opnieuw:

  1. Controleer of je op de website van Triodos Bank België bent. In de adresbalk moet je https://banking.triodos.be/ib-seam/ hebben staan.
  2. Controleer of je de juiste manier van inloggen hebt gekozen. Kies voor "Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord".
  3. Controleer of je de juiste gegevens gebruikt. Raadpleeg hiervoor de inloggevens die je van Triodos Bank hebt ontvangen. De eerste keer dat je inlogt, wordt gevraagd om een nieuw wachtwoord te kiezen. Het nieuwe, door jou zelf gekozen, wachtwoord vervangt het door Triodos Bank verstrekte wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar info@triodos.be . Vermeld in de mail jouw naam, voornaam en rekeningnummer(s). Wij bezorgen jou dan per post enkel een nieuw wachtwoord. Jouw gebruikersnaam blijft behouden en verandert dus niet.
  4. Controleer het gebruik van kleine letters, hoofdletters en cijfers. Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 12 tekens. Het wachtwoord moet minstens 3 van de volgende tekens bevatten: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciale karakters (behalve de tekens "" ' : ; ) . Wachtwoord en gebruikersnaam mogen niet aan elkaar gelijk zijn. Het wachtwoord mag je geboortedatum (ddmmyyyy) of rekeningnummer niet bevatten.
  5. Controleer de instelling van de "Num Lock" en de "Caps Lock"-functie.

Na 3x onjuist inloggen, wordt de toegang tot Internet Banking om veiligheidsredenen geblokkeerd.

Als je alle controles hebt uitgevoerd en het lukt nog steeds niet om in te loggen, stuur ons dan een mail met de omschrijving van het probleem naar info@triodos.be.

Vermeld in de mail:

  • jouw naam en voornaam
  • jouw rekeningnummer(s)
  • het telefoonnummer waarop je tijdens de kantooruren bereikbaar bent. Wij nemen dan tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk contact op.