Wat doe ik als het inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord mislukt?
Voer deze controles uit en probeer opnieuw:
- Controleer of u op de website van Triodos Bank België bent. In uw adresbalk moet u https://banking.triodos.be/ib-seam/ hebben staan.
- Controleer of u de juiste manier van inloggen hebt gekozen. Kies voor "Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord".
- Controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Raadpleeg hiervoor de inloggevens die u van Triodos Bank hebt ontvangen. De eerste keer dat u inlogt, wordt u gevraagd een nieuw wachtwoord te kiezen. Het nieuwe, door u zelf gekozen, wachtwoord vervangt het door Triodos Bank verstrekte wachtwoord. Bent u uw wachtwoord vergeten, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar helpdesk@triodos.be . Vermeld in de mail uw naam, voornaam en uw rekeningnummer(s). Wij bezorgen u dan per post enkel een nieuw wachtwoord. Uw gebruikersnaam blijft behouden en verandert dus niet.
- Controleer het gebruik van kleine letters, hoofdletters en cijfers. Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 12 tekens. Het wachtwoord moet minstens 3 van de volgende tekens bevatten: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciale karakters (behalve de tekens "" ' : ; ) . Wachtwoord en gebruikersnaam mogen niet aan elkaar gelijk zijn. Het wachtwoord mag uw geboortedatum (ddmmyyyy) of rekeningnummer niet bevatten.
- Controleer de instelling van de "Num Lock" en de "Caps Lock"-functie.
Na 3x onjuist inloggen, wordt de toegang tot Internet Banking om veiligheidsredenen geblokkeerd.
Als u alle controles hebt uitgevoerd en het lukt nog steeds niet om in te loggen, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar helpdesk@triodos.be.
Vermeld in de mail:
- uw naam en voornaam
- uw rekeningnummer(s)
- het telefoonnummer waarop u tijdens de kantooruren bereikbaar bent. Wij nemen dan tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk contact met u op.