Ga rechtstreeks naarNavigatie, invoerveld:zoeken of deinhoud

Directeur Olivier Marquet verlaat Triodos Bank

24-11-2015 | Triodos Bank maakt bekend dat zij besloten heeft de samenwerking met Olivier Marquet als directeur van de Belgische vestiging te beëindigen. Hij zal de bank per 1 december 2015 verlaten.

Gedurende de twaalf jaren waarin Olivier Marquet aan het hoofd stond, is de Belgische vestiging van de bank sterk gegroeid en heeft haar positie in de Belgische markt op vele fronten verstevigd. Olivier Marquet heeft als directeur van Triodos Bank een belangrijke bijdrage geleverd aan het publieke debat in België rondom de oorzaken van de financiële crisis van 2008 en de toegevoegde waarde van een duurzame, door waarden gedreven bank. Onder zijn leiding is Triodos Bank in België een zichtbare speler in de bankensector geworden. Triodos Bank dankt hem voor zijn rol hierin. Olivier Marquet zal als extern adviseur betrokken blijven bij Triodos Bank N.V.

In de periode totdat een opvolger benoemd is, zal de directeur van de Nederlandse vestiging de rol van directeur van Triodos Bank België waarnemen, samen met het huidige management team.

Informatie voor de pers:

• Olivier Marquet (°1957) werkt voor Triodos Bank sinds september 2003
  • Triodos Bank Nederland wordt geleid door Matthijs Bierman
  • Het Management Team van Triodos Bank België bestaat uit:
    • Director Business Banking - Quentin de Crombrugghe
    • Director Retail Banking - Pieter Vanderick
    • Director Operations, ICT & Organisation - Eva Wirtz.