Hoe kan ik online klant worden?
- Download de Triodos Banking BE applicatie
Zoek op 'Triodos Banking BE' in de Apple App Store of de Google Play Store en download onze Triodos Mobile Banking app op je smartphone.
- Kies je account
Open de app, selecteer je taal, klik op “Een rekening openen” en kies de rekening die je wilt openen.
Als je een rekening voor je kind wilt openen, klik dan bovenaan het scherm op 'Voor mijn kind'.
Lees de productinformatie en klik op “Verder”.
- Volg de identificatiestappen
Vervolgens zullen we je een paar vragen stellen om je te kunnen identificeren.
We vragen je een foto te maken van je identiteitsbewijs. Dat mag een geldige identiteitskaart of verblijfsvergunning zijn. Er wordt ook gevraagd je locatie in te schakelen en toestemming om je camera te gebruiken. Vervolgens maak je een foto van je gezicht (selfie). De app geeft je na het nemen van de eerste selfie instructies om je hoofd te draaien.
Draai licht je hoofd in de aangegeven richting en blijf kijken naar je scherm om te zien of je opname gelukt is.
- Beantwoord de 'Know Your Customer'-vragen
Bij het openen van een rekening stellen wij je een aantal vragen. Vragen die je misschien niet direct verwacht, maar die wij als bank wel verplicht zijn te stellen.
Wij moeten namelijk een volledig beeld hebben van jou als rekeninghouder bij ons. Daarom vragen we waarom je bij ons wilt bankieren en hoe je de rekening gaat gebruiken.Banken hebben een wettelijke poortwachtersfunctie en zijn ertoe verplicht een inschatting maken van de risico's op financiële criminaliteit, zoals witwassen, fraude en terrorismefinanciering. Binnen dit wettelijk kader maken wij samen met jou bankieren veiliger en conform de wetgeving. Het gaat om een standaardprocedure die bij elke nieuwe klantrelatie wordt doorlopen.
- Het is in orde
Je ontvangt een bevestigingsmail zodra je identiteit is geverifieerd en je account is geopend. Dit duurt tussen 15 minuten en 24 uur.