Mijn gegevens
Hoe kunnen we jou helpen?
Hoe kunnen we jou helpen?
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van uw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via uw favorieten (een van uw favoriete links werd aangepast waardoor u op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat u niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin u onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om uw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen u nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die u achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kunt u doen?
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kunt u ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Banken vervullen een cruciale rol in de economie doordat ze financiële transacties en betalingen mogelijk maken. Maar er is ook een keerzijde: soms wordt geld gebruikt om criminele activiteiten zoals terrorisme te financieren, of wordt geld uit criminele milieus witgewassen.
Om de samenleving daartegen te beschermen, zijn banken door (inter)nationale wetten verplicht bepaalde gegevens op te vragen, verdachte praktijken of verrichtingen op te sporen en zo nodig verder te onderzoeken en eventueel te melden bij de bevoegde overheid.
Om dat proces op te starten, moeten banken weten wie hun klanten zijn en waarom ze een rekening willen openen. Daarom vragen we jou om identiteits- en andere gegevens te delen en om die regelmatig te actualiseren. We beseffen dat dit voor jou een administratieve last is. Maar het is een noodzakelijk onderdeel van de strijd tegen witwassen en fraude.
Heb je een slapende rekening met een saldo van minstens 60 EUR en heb je niet op onze brief gereageerd, dan zal het saldo worden overgemaakt aan de Deposito- en Consignatiekas.
De opsporings- en dossierkosten zullen van het saldo worden afgetrokken.
Het is mogelijk om je slapende tegoeden terug te krijgen via eservices.minfin.fgov.be/myminfin-web.
Je kan inloggen op MyMinfin met je elektronische identiteitskaart (eID) of via de Itsme-app.
Ook saldi lager dan 60 euro worden overgemaakt, maar deze kunnen niet worden gerecupereerd.
Meer informatie vind je op finances.belgium.be/nl/betalingen/slapende-tegoeden.
Om een slapende rekening opnieuw te activeren, volstaat het om contact op te nemen met Triodos Bank of een verrichting uit te voeren.
Zo kan je bijvoorbeeld inloggen op Internet Banking of op de Triodos Mobile Banking App en een verrichting doen vanaf je rekening of ons een beveiligd bericht sturen.
Heb je een brief ontvangen over je slapende rekening, dan volstaat het om de bijlage in te vullen en naar ons op te sturen.
U bent een “US Person” als u volgens de onderstaande definities een Amerikaanse staatsburger of een Amerikaanse inwoner bent.
Amerikaanse staatsburger
U bent een Amerikaanse staatsburger indien u:
Amerikaanse inwoner
U wordt als een Amerikaanse inwoner beschouwd indien u:
Test van substantiële aanwezigheid
Om aan de test van substantiële aanwezigheid te voldoen, moet u fysiek aanwezig zijn geweest in de Verenigde Staten gedurende ten minste:
Wanneer bent u Amerikaanse belasting verschuldigd?
Indien u wordt aangemerkt als verbonden aan de Verenigde Staten, kunt u Amerikaanse belasting verschuldigd zijn. Er zijn echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor studenten met een visum en diplomaten. Er kunnen ook nog andere omstandigheden zijn op grond waarvan u Amerikaanse belasting verschuldigd bent of een vrijstelling daarvan geniet. Let op, de lijst hierboven is niet exhaustief. Indien u er niet zeker van bent of u verbonden aan de Verenigde Staten bent, kunt u het beste een belastingadviseur of de site www.irs.gov raadplegen.
Rapportageplicht van buitenlandse belastingstatus
Als financiële instelling zijn wij door de Belgische wet verplicht de gegevens van organisaties en fiscale inwoners van CRS-landen (Common Reporting Standard) en/of personen die aan de Verenigde Staten verbonden zijn te rapporteren aan de Belgische belastingdienst. Die geeft de gegevens door aan de belastingdienst van het betrokken land. Voor meer informatie, bijvoorbeeld over de aangesloten CRS-landen, kunt u terecht op https://finances.belgium.be.
Eenmaal je rekening geopend is, wordt ze gescreend op dubieuze activiteiten en verdachte of verboden transacties (bv. met landen waartegen een embargo bestaat). Die screenings worden uitgevoerd op basis van vooraf bepaalde parameters, zoals het risicoprofiel van de landen, organisaties en personen die betrokken zijn bij de transacties. Ook wordt gecheckt of het klantenprofiel overeenkomt met het doel en de aard van bepaalde transacties.
Het is dus mogelijk dat we je vragen stellen over een bepaalde transactie, zoals: ‘wat is je band met de tegenpartij?’ of ‘Waarom beschik je over een rekening in het buitenland?’. Ook kunnen we je vragen om bewijsstukken voor te leggen, zoals een factuur of een schenkingsakte, die de herkomst of het gebruik van de fondsen staven.
Dat helpt om er zeker van te zijn dat de transactie normaal is binnen jouw klantenprofiel. Bij twijfel wordt verder onderzoek opgestart en zal Triodos, indien nodig, melding doen bij de bevoegde overheid.
Ook over de uiteindelijke begunstigden van de vennootschap moet gecommuniceerd worden als ze belastingplichtig zijn in een ander land dan België.
De vennootschap en haar uiteindelijke begunstigden moeten dan het formulier "Zelfcertificering fiscale woonplaats in het buitenland" invullen.
Er worden verschillende internationale initiatieven genomen die als doel hebben financiële informatie te verzamelen en uit te wisselen om op die manier fiscale fraude te voorkomen. De Common Reporting Standard (CRS - gemeenschappelijke standaard voor informatieuitwisseling) is er een van en is ingegaan op 1 januari 2016.
De CRS verplicht financiële instellingen ertoe:
Door die informatieuitwisseling zullen publieke overheden van de landen die de CRS toepassen inkomsten of opbrengsten kunnen belasten conform hun nationale fiscale wetgeving.
Waar vindt u nog meer informatie?
Wanneer je een bankrekening opent, vragen we jou om je te identificeren aan de hand van je identiteitskaart.
Verder hebben we minstens deze gegevens nodig:
Alle financiële instellingen moeten de volgende gegevens rapporteren van hun klanten die fiscaal woonachtig zijn in een ander land dan België (als dat een land is dat de CRS toepast):
de gerapporteerde saldi van effectenrekeningen zijn gebaseerd op de laatst gekende koersen op 31 december. Deze kunnen verschillen van de saldi in uw jaarrapport, die rekening houden met koersen van fondsen per 31 december die begin januari gepubliceerd worden.
De informatie zal worden uitgewisseld voor:
Op basis van de ingezamelde informatie voeren we een risicoanalyse uit en maken we een specifiek klantenprofiel op. Om de gegevens up-to-date te houden, herhalen we die standaardveiligheidsprocedure geregeld. Dat proces verloopt in alle transparantie en zowel jij als Triodos hebben baat bij die controle.
Als je een rekening wil openen bij Triodos Bank NV, dan is de eerste stap: je identificeren. Dat doe je door ons de nodige identiteits- en andere gegevens te bezorgen. Dat laat ons toe om de klantenrelatie op een correcte manier te omkaderen en, indien nodig, gepaste maatregelen te nemen tegen financiële criminaliteit. Banken hebben namelijk een cruciale rol in de economie op dat vlak.
We beseffen dat daar ook langs jouw kant best wat administratief werk komt bij kijken, maar het is noodzakelijk, want met jouw antwoorden op onze informatieverzoeken help je mee om terrorismefinanciering en witwassen een halt toe te roepen. Je gegevens worden vertrouwelijk behandeld en bewaard met het grootste respect voor je privacy.
EU-ambtenaren en personeelsleden die in België wonen, behouden de fiscale woonplaats die zij hadden op het ogenblik dat zij bij de Europese Gemeenschap kwamen werken. Dat geldt ook voor de echtgeno(o)t(e), voor zover die geen eigen beroepsbezigheden heeft, en voor de kinderen ten laste.
Als er vijf jaar lang geen enkele verrichting wordt uitgevoerd op de rekeningen waarvan de klant titularis of medetitularis is en er gedurende die vijf jaar ook geen contact is geweest tussen de klant en de bank, dan worden de klant en al zijn of haar rekeningen als ‘slapend’ beschouwd, overeenkomstig de wet van 24 juli 2008.
In dat geval zal de bank de opsporings- en informatieprocedure opstarten die voorzien is in die wet.
Als de opsporingsprocedure geen resultaat oplevert, is de bank verplicht om de beschikbare saldi van die slapende rekeningen over te dragen aan de Deposito- en Consignatiekas, waar deze tegoeden zullen worden bewaard.
In het kader van deze opzoekingsprocedure kan de bank genoodzaakt zijn het Rijksregister te raadplegen en zullen er kosten worden aangerekend voor het beheer van het dossier.
Zie Tarieflijst voor privépersonen.
Heb je vragen? Alle info over slapende rekeningen vind je ook op de officiële website slapenderekeningen.be
De Common Reporting Standard (CRS) is van toepassing voor de klanten die titularis zijn van een rekening. Voor een Junior spaarrekening is dat dus het minderjarige kind.
Als uw kind zelf geen fiscale woonplaats heeft of de fiscale woonplaats niet gekend is en
Als je antwoorden op vragen onvolledig blijven of helemaal uitblijven, kan dit Triodos verplichten om rekeningen of transacties te bevriezen of zelfs de klantenrelatie op te zeggen. Je kan vermijden dat je rekening geblokkeerd wordt in afwachting van dit onderzoek door je volledige medewerking te verlenen aan het verzamelen van die informatie.
U beschikt over de volgende rechten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens:
1. Het recht van inzage op uw gegevens en het verbeteren van fouten en onnauwkeurigheden
U kunt altijd de persoonsgegevens inkijken die we over u hebben.
Het is ook belangrijk dat alle persoonsgegevens die we gebruiken correct, up-to-date en relevant zijn. U kunt ons altijd vragen om uw gegevens te verbeteren als u denkt dat die onjuist of onvolledig zijn. Hiervoor vragen we u om contact met ons op te nemen.
2. Het recht op overdraagbaarheid van gegevens
Omdat we uw gegevens verwerken op basis van het bestaan van een contract of op basis van een toestemming, hebt u het recht om uw persoonsgegevens te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en leesbaar formaat om ze te kunnen zenden naar een andere verwerkingsverantwoordelijke. Om dat te doen, vragen we u om contact met ons op te nemen.
3. Het recht op het wissen van uw persoonsgegevens
U hebt het recht om ons te vragen uw persoonsgegevens te wissen als:
Om dat te doen, vragen we u om contact met ons op te nemen.
Toch kan Triodos Bank uw verzoek (geheel of gedeeltelijk) om dwingende redenen weigeren. Zeker bij het bewaren van uw gegevens die noodzakelijk zijn om de Bank in staat te stellen haar wettelijke verplichtingen na te komen (bijvoorbeeld bewaringstermijnen), voor het bewijs of de uitvoering van zijn contractuele verplichtingen.
4. Het recht op beperking van de verwerking
U hebt het recht om de beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens voor een beperkte periode en onder bepaalde omstandigheden te vragen. Dat kan bijvoorbeeld van toepassing zijn als u het gevoel hebt dat uw persoonsgegevens die door Triodos Bank zijn bijgehouden onnauwkeurig zijn, niet wettelijk behandeld worden of niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor ze oorspronkelijk werden verzameld. Om dat te doen, vragen we u om contact met ons op te nemen.
Triodos Bank heeft het recht uw persoonsgegevens op te slaan voor de duur van het onderzoek.
5. Het recht van bezwaar op de verwerking
U hebt het recht om zich te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens door Triodos Bank, als u betwist dat we een gerechtvaardigd belang in dat kader kunnen inroepen. Om dat te doen, vragen we u om contact met ons op te nemen.
6. Het recht op intrekking van uw toestemming
Als u nog geen klant bent bij Triodos Bank en u informatie over Triodos Bank hebt aangevraagd, werd u de toestemming gevraagd voor het gebruik van uw gegevens bij het verzenden van documenten. Als u uw toestemming wilt intrekken, vragen we u om contact met ons op te nemen.
7. Het recht om klacht neer te leggen
Elke vraag over de uitoefening van dat recht kan op elk moment en kosteloos worden gedaan. Neem daarvoor contact met ons op via gdpr@triodos.be of per post: Triodos Bank, Complaints Management, Hoogstraat 139/3, 1000 Brussel.
In geval van een conflict over de behandeling van uw gegevens, kunt u een klacht indienen bij uw relatiebeheerder, door het sturen van een brief naar Triodos Bank, Complaints Management, Hoogstraat 139/3 - 1000 Brussel of door het sturen van een e-mail naar complaints@triodos.be.
U hebt ook het recht om klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit door een brief te sturen naar de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel of door het sturen van een e-mail naar contact@apd-gba.be.
We verzamelen, verwerken en bewaren verschillende soorten persoonsgegevens voor zover als nodig in het kader van onze activiteiten en diensten.
Deze persoonsgegevens vallen onder de volgende categorieën:
Identificatiegegevens
Gegevens die toelaten u te identificeren, zoals naam, voornaam, geboorteplaats en -datum, foto van uw gezicht, IP-adres, (kopie) identiteitskaart, nationaal rijksregisternummer
Contactgegevens
Adres, telefoonnummer, taal, e-mailadres
Persoonlijke en sociaal-demografische situatie
Beroep, gezinssamenstelling, burgerlijke staat, aantal kinderen, werkstatus
Fiscale gegevens
Belastingidentificatienummer, fiscale woonplaats
Gegevens over uw gewoontes en interesses
Gegevens met betrekking tot het gebruik van onze producten en diensten. Gegevens over uw interacties met ons via: ontmoetingen met onze Triodosmedewerkers, onze website, Triodos Internet Banking, Triodos Mobile Banking app
Financiële gegevens
Rekeningnummer, transacties, herkomst van fondsen, loonfiche, solvabiliteit, loon, naam van de werkgever, beleggersprofiel, enz.
Contractuele informatie
Details over de producten of diensten die we voor u voorzien
Beeld-en geluidsopnames
Triodos Bank registreert bepaalde telefoongesprekken en maakt om veiligheidsredenen gebruik van bewakingscamera's.
Gegevens over uw mobiele toestel of computer
In het kader van het downloaden, installeren en gebruiken van de TriodosMobile Banking app of Triodos Internet Banking wordt informatie over het gebruikte mobiele toestel (smartphone of tablet) of computerverwerkt, zoals de toestelfabrikant, toestelmodel, besturingssysteem, locatie.
Biometrische gegevens
Uw gelaatskenmerken worden enkel verzameld na uw voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming en enkel voor identificatie-of beveiligingsdoeleinden.
Gevoelige gegevens
Triodos Bank verwerkt geen gevoelige gegevens zoals gezondheid, ras of etnische afkomst, politieke overtuiging, religie of overtuigingen, of vakbondslidmaatschap strafrechtelijke veroordelingen, tenzij wegens een wettelijke verplichting, deze gegevens openbaar zijn gemaakt, of voortvloeit uit de uitvoering van onze producten en diensten.
Gegevens uit openbare bronnen
Gegevens die rechtstreeks van u zijn verzameld of verkregen via:
Triodos Bank zal uw gegevens alleen delen als het noodzakelijk is om ons contract met u uit te voeren, wegens een wettelijke verplichting, wegens een gerechtvaardigd belang of als u ons uw toestemming hebt gegeven.
Bijgevolg kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan derden waarmee de Bank contractueel gebonden is, evenals aan feitelijke of juridische entiteiten van Triodos Bank nv, zoals een kantoor of afgevaardigde agent, die u bepaalde specifieke diensten verlenen.
Daarom zullen uw persoonsgegevens worden overdragen, afhankelijk van de aard van de verrichtingen, aan de volgende dienstverleners:
Met betrekking tot de financiële instrumenten verleent u toestemming aan de Bank om uw persoonsgegevens door te geven aan de vereffeningsinstellingen en aan de gelieerde ondernemingen volgens artikel 1 van Koninklijk Besluit nr. 62 betreffende het storten van verwisselbare financiële instrumenten en de liquidatie van operaties op die instrumenten van 10 november 1967:
Als u voor rentebestemming van uw Triodos-rekening hebt gekozen, zal Triodos Bank aan de begunstigde organisaties de gegevens bezorgen die nodig zijn om een fiscaal attest af te leveren (uw naam, voornaam, adres en het bedrag van uw jaarlijkse schenking). Die overdracht van gegevens zal alleen plaatsvinden als de begunstigde organisaties erkend zijn om een fiscaal attest af te leveren .
Over het algemeen, als een derde partij uw persoonsgegevens verwerkt namens Triodos Bank, zorgen we ervoor dat die partij onze instructies opvolgt om uw gegevens te beschermen. Derden zijn verplicht overeenkomsten te ondertekenen waarin zij zich ertoe verbinden uw persoonsgegevens te beschermen en verbinden zich ertoe dergelijke gegevens alleen te gebruiken om ons de diensten te leveren die in de overeenkomst zijn opgenomen.
Triodos Bank kan ook worden verplicht om de persoonsgegevens die zij heeft, door te geven aan elke geïnteresseerde derde partij die daar een wettelijk belang bij heeft.
Bijvoorbeeld:
* Triodos Bank is gerechtigd de persoonsgegevens van certificaathouders in Triodos Bank te registreren. Dit doen wij op grond van een samenwerkingsovereenkomst die wij hebben gesloten met de verantwoordelijke voor de registratie van de certificaten van de aandelen, Stichting Administratiekantoor Aandelen Triodos Bank (SAAT). Wij hebben een overeenkomst gesloten met de firma Captin BV (Captin) om deze registratie over te nemen. Om Captin in staat te stellen haar rol als beheerder van het register van certificaathouders te vervullen, heeft Triodos Bank het register gedeeld met Captin.
Daarnaast zal Captin ook de handel in de certificaten mogelijk maken via haar handelsplatform. Om certificaathouders toegang te geven tot dit platform, zal Captin namens Triodos Bank contact opnemen met de geregistreerde certificaathouders. Captin en Triodos Bank zijn een samenwerkings- en dienstverleningsovereenkomst aangegaan. Als bijlage bij deze overeenkomst zijn Triodos en Captin tevens een verwerkersovereenkomst overeengekomen in overeenstemming met de relevante wet- en regelgeving.
De verantwoordelijke voor de verwerking van uw gegevens is Triodos Bank nv, een naamloze vennootschap naar Nederlands recht met maatschappelijke zetel te Hoofdstraat 10 - 3972 LA, Driebergen-Rijsenburg, geregistreerd in het Nederlandse register onder nummer 30062415, handelend via haar Belgische bijkantoor gelegen te Hoogstraat 139/3 - 1000 Brussel - btw BE 0450.507.887, RPR Brussel.
Een verantwoordelijke van de gegevensbescherming werd aangesteld door het Belgische bijkantoor. Hij kan gecontacteerd worden op het adres van Triodos Bank, DPO, Hoogstraat 139/3 - 1000 Brussel of via e-mail privacy@triodos.be.
Triodos Bank bewaart uw gegevens zolang dat nodig is om de specifieke doeleinden waarvoor zij zijn verzameld, te realiseren en ook om aan haar wettelijke en reglementaire verplichtingen te voldoen, als bewijs, of om te reageren op informatieverzoeken van de bevoegde autoriteiten.
Wat de klanten betreft, wordt het merendeel van de informatie bewaard voor de duur van de contractuele relatie en 10 jaar na het einde van de genoemde relatie.
In het geval van prospecten wordt de informatie gedurende een jaar bewaard.
Triodos Bank maakt standaard geen persoonsgegevens bekend aan organisaties buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Wanneer het toch nodig is, zullen we u informeren en u de reden meedelen.
Wanneer we persoonsgegevens buiten de EER overdragen, zorgen we ervoor dat de gegevens, op hetzelfde niveau als binnen de EER worden beschermd, door een van deze voorzorgsmaatregelen te gebruiken:
Triodos Bank verzamelt persoonsgegevens die u zelf aan ons doorgeeft – via onze digitale kanalen of via onze hoofdzetel, kantoren of afgevaardigde agent - in de volgende situaties:
In bepaalde gevallen verkrijgen we uw persoonsgegevens via derden (entiteiten of personen buiten Triodos) waarmee we samenwerken voor een legitieme reden.
In dat geval wordt u geïnformeerd over de manier waarop we ze zullen gebruiken en de redenen waarom we ze zullen gebruiken.
Dat kan gaan over:
In het algemeen staat de wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens de verwerking van dergelijke gegevens alleen toe op wettelijke basis. In deze sectie beschrijven we de basis van de legitimatie die door Triodos Bank wordt ingeroepen.
1: Naleving van wettelijke en reglementaire bepalingen
Als financiële instelling is Triodos Bank gebonden aan bepaalde wettelijke en reglementaire verplichtingen, zoals:
Om aan die reglementering te voldoen, moet de Bank u identificeren, uw identiteit verifiëren, uw profiel bepalen door verschillende gegevens te verzamelen, uw financiële verrichtingen controleren en in sommige gevallen bepaalde transacties blokkeren en feiten overmaken aan de bevoegde instanties.
2. Uitvoering van een contract tussen Triodos Bank en u of de uitvoering van precontractuele maatregelen
Vooraleer een contract af te sluiten, moet Triodos Bank uw aanvraag analyseren om correct in te schatten of het contract kan worden afgesloten en onder welke voorwaarden. Daarom zal de Bank sommige van uw persoons gegevens moeten verwerken wanneer u een krediet aanvraagt of een rekening opent.
Als onderdeel van de uitvoering van een contract, zal Triodos Bank ook een aantal van uw p persoons gegevens moeten verkrijgen en verwerken om te voldoen aan haar boekhoudkundige en administratieve verantwoordelijkheden, het beheer van rekeningen, betalingen, kredietverlening, het opvolgen van kredieten, het opvolgen van zekerheden, transacties op financiële instrumenten, discretionair beheer, enz.
3. Behartigen van gerechtvaardigde belangen van Triodos Bank
Triodos Bank zal uw persoonsgegevens ook moeten verwerken bij de uitvoering van haar gerechtvaardigde belangen.
Uw persoonsgegevens worden dus bijvoorbeeld verwerkt voor beveiliging van o.a. IT-infrastructuur, het voorkomen van fraude , archivering en bewijsbehoeften, het gebruik van cookies noodzakelijk voor het navigeren op onze website en het gebruik van Triodos Internet Banking, het verbeteren van onze diensten aan de hand van enquêtes, de analyse van onze communicatiecampagnes.
Bovendien verwerkt Triodos Bank ook uw gegevens voor het verzenden van haar aanbiedingen en diensten, informatie, het magazine ‘De Kleur van Geld' of gepersonaliseerde communicatie per post of digitaal (e-mail, via Triodos Internet Banking of de Triodos Mobile Banking app.
In die marketingcontext betekent gerechtvaardigd belang dat we u enkel marketinginformatie sturen over producten of diensten die mogelijk interessant voor u zijn op basis van wat we al over u weten. Triodos Bank zal er altijd voor zorgen dat haar gerechtvaardigde belangen in balans zijn met de uwe.
Als u toch bezwaren hebt tegen die verwerking, kunt u uw recht van bezwaar uitoefenen, zoals hieronder vermeld in artikel 7.
4. De toestemming
Als u nog geen klant bent bij Triodos Bank en informatie wilt ontvangen over dat onderwerp, kunt u die aanvragen via www.triodos.be, door ons op te bellen of onze kantoren te bezoeken. U zal dan worden gevraagd ons uw gegevens en uw toestemming te geven voor het gebruik van uw gegevens bij de verzending van de gevraagde documenten.
Als u daarna geen informatie meer van ons wilt ontvangen, kunt u uw toestemming intrekken, conform artikel 7 hieronder, wat ertoe leidt dat u zich afmeldt bij de betrokken diensten.
Wat als u ervoor kiest om uw persoonsgegevens niet te door te geven?
In gevallen waarbij Triodos Bank persoonsgegevens moet verzamelen krachtens de wet of krachtens de voorwaarden van een contract dat u bent aangegaan of wilt afsluiten, en u ervoor kiest om de persoonsgegevens niet te voorzien of te voorkomen dat uw persoons gegevens worden verwerkt, dan kan Triodos Bank geen gevolg geven aan uw vraag en zal in sommige gevallen de bankrelatie beëindigen