Verrichtingen
Hoe kunnen wij jou helpen?
Hoe kunnen wij jou helpen?
De uploadfunctie kunt u gebruiken om een groep gegevens vanuit uw boekhoudpakket te importeren in Internet Banking. Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van CIRI-bestanden (voor uw binnenlandse verrichtingen) of SEPA XML (voldoet aan bankformaat pain 001.001.02 of pain 001.001.03, voor uw internationale verrichtingen).
In het menu "Verrichtingen" > "Upload" sleep uw bestand of selecteer het bestand dat u wilt importeren. Daarna zult u het bestand terugvinden onder "Uploadhistoriek". Deze geïmporteerde bestanden moeten ook geautoriseerd worden.
De downloadfunctie kunt u gebruiken om een groep gegevens vanuit Internet Banking naar uw boekhoudpakket te exporteren.
Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van verschillende bestanden:
In het menu "Download" kiest u de rekening(en) waarvoor u gegevens wilt exporteren, u vult de data in en kiest het bestandsformaat. Ten slotte klikt u op "Download".
Ja, een overschrijving met memodatum kan nog gewijzigd worden nadat u deze autoriseerde. In het menu "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum" vindt u deze overschrijvingen terug. Elke overschrijving kan apart gewijzigd worden via de toets "Wijzigen".
Elke rekening heeft een daglimiet voor overschrijvingen. Die limiet is vastgelegd bij het openen van je rekening. De standaardlimiet voor professionele klanten is 50.000 euro per dag per rekening, behalve als je een ander bedrag hebt gekozen en dat bedrag is goedgekeurd door de bank.
Wil je de daglimiet of de structuur van bevestigingen wijzigen? Stuur ons dan het document ‘Aanvraag Online Banking-toegang voor bestaande professionele klanten’ hieronder ondertekend terug via beveiligd bericht of met de post. Na de ontvangst en goedkeuring, worden je instellingen in Internet Banking en in de app gewijzigd.
Als de verbinding terug hersteld is, ga dan na of uw verrichtingen onder één van volgende rubrieken werd geregistreerd:
Indien de verbinding voor lange tijd onderbroken werd, check dan ook de rubrieken:
Indien u uw verrichting onder geen van bovenstaande rubrieken terugvindt, dan moet u ze opnieuw invoeren.
U hoeft niet elke betaling apart te autoriseren. Onderaan het betalingsscherm hebt u de keuze tussen de toetsen: "Ok + nieuwe overschrijving" en "Ok + autoriseren".
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
U kunt geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.
Elke verrichting die u invoert, moet geautoriseerd worden. De ingevoerde verrichting vindt u terug onder het menu "Autoriseren".
Selecteer in stap 1 de verrichting(en) die u wilt autoriseren en klik op de toets "Geselecteerde items autoriseren".
Voer daarna de gevraagde stappen uit om de verrichting(en) te autoriseren.
Ja, dat kan via Internet Banking.
Als u niet met Internet Banking werkt, dan stuurt u een aanvraagformulier met handtekening per post naar onze dienst betalingsverkeer.
Niet gevonden wat je zocht?
Neem contact met ons op