Hoe kunnen wij jou helpen?
Meestgestelde vragen
De uploadfunctie kan je gebruiken om een groep gegevens vanuit jouw boekhoudpakket te importeren in Internet Banking. Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van CIRI-bestanden (voor binnenlandse verrichtingen) of SEPA XML (voldoet aan bankformaat pain 001.001.02 of pain 001.001.03, voor internationale verrichtingen).
In het menu "Verrichtingen" > "Upload" sleep je bestand of selecteer het bestand dat je wil importeren. Daarna zal je het bestand terugvinden onder "Uploadhistoriek". Deze geïmporteerde bestanden moeten ook geautoriseerd worden.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De downloadfunctie kunt u gebruiken om een groep gegevens vanuit Internet Banking naar uw boekhoudpakket te exporteren.
Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van verschillende bestanden:
- Excel
- csv
- CODA (een CODA-bestand is een bestand dat voldoet aan het bankformaat layout-128)
In het menu "Download" kiest u de rekening(en) waarvoor u gegevens wilt exporteren, u vult de data in en kiest het bestandsformaat. Ten slotte klikt u op "Download".
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja, een overschrijving met memodatum kan nog gewijzigd worden nadat u deze autoriseerde. In het menu "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum" vindt u deze overschrijvingen terug. Elke overschrijving kan apart gewijzigd worden via de toets "Wijzigen".
Heeft deze informatie je geholpen ?
Elke rekening heeft een daglimiet voor overschrijvingen. Die limiet is vastgelegd bij het openen van je rekening. De standaardlimiet voor professionele klanten is 50.000 euro per dag per rekening, behalve als je een ander bedrag hebt gekozen en dat bedrag is goedgekeurd door de bank.
Wil je de daglimiet of de structuur van bevestigingen wijzigen? Stuur ons dan het document ‘Aanvraag Online Banking-toegang voor bestaande professionele klanten’ hieronder ondertekend terug via beveiligd bericht of met de post. Na de ontvangst en goedkeuring, worden je instellingen in Internet Banking en in de app gewijzigd.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als de verbinding terug hersteld is, ga dan na of uw verrichtingen onder één van volgende rubrieken werd geregistreerd:
- "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum": de verrichting werd ingevoerd en geautoriseerd. De betaling wacht op uitvoering en u hoeft niets meer te doen.
- "Autoriseren": de verrichting werd geregistreerd, maar u moet ze nog autoriseren zodat ze kan uitgevoerd worden.
Indien de verbinding voor lange tijd onderbroken werd, check dan ook de rubrieken:
- "Saldi en verrichtingen": de verrichting is uitgevoerd.
- "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verrichtingen": de verrichting is geweigerd. Neem dan contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) .
Indien u uw verrichting onder geen van bovenstaande rubrieken terugvindt, dan moet u ze opnieuw invoeren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
U hoeft niet elke betaling apart te autoriseren. Onderaan het betalingsscherm hebt u de keuze tussen de toetsen: "Ok + nieuwe overschrijving" en "Ok + autoriseren".
- Indien u klikt op "Ok + nieuwe overschrijving", komt u terecht op een nieuw betalingsschem. De ingevoerde overschrijving wordt automatisch opgeslaan in de map "Te autoriseren verrichtingen".
- Wanneer u klikt op "Ok + autoriseren", komt u terecht in de map "Te autoriseren verrichtingen". U vindt hier ook de eerder ingevoerde verrichtingen terug. Hier kunt u selecteren welke verrichtingen u wenst te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
- er is onvoldoende saldo op uw rekening
- uw rekening is geblokkeerd omdat wij nog niet over alle documenten beschikken
- uw betaling werd niet geautoriseerd
U kunt geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Elke verrichting die u invoert, moet geautoriseerd worden. De ingevoerde verrichting vindt u terug onder het menu "Autoriseren".
Selecteer in stap 1 de verrichting(en) die u wilt autoriseren en klik op de toets "Geselecteerde items autoriseren".
Voer daarna de gevraagde stappen uit om de verrichting(en) te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja, dat kan via Internet Banking.
Als u niet met Internet Banking werkt, dan stuurt u een aanvraagformulier met handtekening per post naar onze dienst betalingsverkeer.