Ik heb een phising-sms of een e-mail van Triodos Bank ontvangen. Wat nu?

Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing-sms in omloop. In de phishing-e-mail word je gevraagd om via een link een overschrijving te controleren. In de phishing-sms wordt je gevraagd om via een link je digipass opnieuw te registreren.

Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:

  • Stuur het bericht door naar phishing@triodos.be
  • Verwijder het bericht van je telefoon of computer

Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 02 548 28 00. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met die bank.