Spaarders krijgen bij de duurzame en ethische Triodos Bank vanaf 1 juli een basisrente van 0,45%. Voor spaargeld dat gedurende 12 maanden of langer na storting ononderbroken op de spaarrekening staat,  geldt dan een getrouwheidspremie van 0,55%.

De nieuwe rente geldt, zonder onderscheid, zowel op de particuliere spaarrekeningen, Triodos Impact Savings en Triodos Impact Savings Junior, als op de Triodos Savings Business rekening. Er zijn geen minimum of maximum bedragen van toepassing.

Met het spaargeld dat klanten toevertrouwen aan Triodos Bank, verleent de bank kredieten voor duurzame projecten in de samenleving. De Junior spaarrekening nodigt ouders uit om ook duurzaam te sparen voor hun kinderen.

Daan Vandevelde, Director Retail Banking: “We hebben de afgelopen maanden de evolutie op de markten van dichtbij opgevolgd en hebben daarom beslist om onze spaarrente vanaf 1 juli te verhogen én om die verhoging heel eenvoudig te houden. Zo weten onze spaarklanten transparant wat hun geld opbrengt, net zoals zij precies weten waar hun geld voor dient: via de website toont de bank alle projecten die ze financiert.”

Vanaf 1 juli 2023Tot 30 juni 2023
Triodos Impact Savings