Elke verrichting die u invoert, moet geautoriseerd worden. De ingevoerde verrichting vindt u terug onder het menu "Autoriseren".
Selecteer in stap 1 de verrichting(en) die u wilt autoriseren en klik op de toets "Geselecteerde items autoriseren".
Voer daarna de gevraagde stappen uit om de verrichting(en) te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Elke rekening heeft een daglimiet. Voor particulieren is de standaardlimiet 5.000 euro per dag per rekening.
Je kan de daglimiet tijdelijk verlagen of verhogen via de Triodos Mobile Banking app of via Internet Banking. De daglimiet kan tot 50.000 euro verhoogd worden en gaat in vier uur na je aanvraag voor een periode van maximaal zeven dagen.
Zo pas je de daglimiet aan:
Triodos Mobile Banking app: in het menu onderaan kies je ‘Meer’ en vervolgens 'Rekeningen instellen'. Kies de rekening waarvan je de limiet wilt aanpassen en ga naar ‘Daglimiet’.
Internet Banking: kies in het menu Self Service > Rekeningen instellen. Selecteer de rekening waarvoor je de limiet wilt wijzigen en klik op 'Daglimiet'.
Wil je de limiet definitief aanpassen? Stuur je vraag dan ondertekend via een beveiligd bericht. Wanneer we je vraag ontvangen en goedgekeurd hebben, worden je instellingen in Internet Banking en in de app gewijzigd.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja, een overschrijving met memodatum kan nog gewijzigd worden nadat u deze autoriseerde. In het menu "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum" vindt u deze overschrijvingen terug. Elke overschrijving kan apart gewijzigd worden via de toets "Wijzigen".
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als de verbinding terug hersteld is, ga dan na of uw verrichtingen onder één van volgende rubrieken werd geregistreerd:
"In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum": de verrichting werd ingevoerd en geautoriseerd. De betaling wacht op uitvoering en u hoeft niets meer te doen.
"Autoriseren": de verrichting werd geregistreerd, maar u moet ze nog autoriseren zodat ze kan uitgevoerd worden.
Indien de verbinding voor lange tijd onderbroken werd, check dan ook de rubrieken:
"Saldi en verrichtingen": de verrichting is uitgevoerd.
"In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verrichtingen": de verrichting is geweigerd. Neem dan contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) .
Indien u uw verrichting onder geen van bovenstaande rubrieken terugvindt, dan moet u ze opnieuw invoeren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De uploadfunctie kunt u gebruiken om een groep gegevens vanuit uw boekhoudpakket te importeren in Internet Banking. Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van CIRI-bestanden (voor uw binnenlandse verrichtingen) of SEPA XML (voldoet aan bankformaat pain 001.001.02 of pain 001.001.03, voor uw internationale verrichtingen).
In het menu "Verrichtingen" > "Upload" sleep uw bestand of selecteer het bestand dat u wilt importeren. Daarna zult u het bestand terugvinden onder "Uploadhistoriek". Deze geïmporteerde bestanden moeten ook geautoriseerd worden.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De downloadfunctie kunt u gebruiken om een groep gegevens vanuit Internet Banking naar uw boekhoudpakket te exporteren.
Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van verschillende bestanden:
Excel
csv
CODA (een CODA-bestand is een bestand dat voldoet aan het bankformaat layout-128)
In het menu "Download" kiest u de rekening(en) waarvoor u gegevens wilt exporteren, u vult de data in en kiest het bestandsformaat. Ten slotte klikt u op "Download".
Heeft deze informatie je geholpen ?
Elke rekening heeft een daglimiet voor overschrijvingen. Die limiet is vastgelegd bij het openen van je rekening. De standaardlimiet voor professionele klanten is 50.000 euro per dag per rekening, behalve als je een ander bedrag hebt gekozen en dat bedrag is goedgekeurd door de bank.
Wil je de daglimiet of de structuur van bevestigingen wijzigen? Stuur ons dan het document ‘Aanvraag Online Banking-toegang voor bestaande professionele klanten’ hieronder ondertekend terug via beveiligd bericht of met de post. Na de ontvangst en goedkeuring, worden je instellingen in Internet Banking en in de app gewijzigd.
U hoeft niet elke betaling apart te autoriseren. Onderaan het betalingsscherm hebt u de keuze tussen de toetsen: "Ok + nieuwe overschrijving" en "Ok + autoriseren".
Indien u klikt op "Ok + nieuwe overschrijving", komt u terecht op een nieuw betalingsschem. De ingevoerde overschrijving wordt automatisch opgeslaan in de map "Te autoriseren verrichtingen".
Wanneer u klikt op "Ok + autoriseren", komt u terecht in de map "Te autoriseren verrichtingen". U vindt hier ook de eerder ingevoerde verrichtingen terug. Hier kunt u selecteren welke verrichtingen u wenst te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
er is onvoldoende saldo op uw rekening
uw rekening is geblokkeerd omdat wij nog niet over alle documenten beschikken
uw betaling werd niet geautoriseerd
U kunt geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.
Heeft deze informatie je geholpen ?
U kunt via Internet Banking of met de Triodos Mobile Banking App geld overschrijven naar een andere Triodos spaarrekening als die rekening vooraf al bepaald is als begunstigde rekening.
Wilt u uw begunstigde rekeningen in Internet Banking wijzigen of aanvullen ? Vul dan het formulier in en bezorg het ons ondertekend terug.
U kunt geld afhalen door een overschrijving in te voeren in Online Banking of in onze Mobile Banking app. U kunt ook een overschrijvingsformulier (zie tarieflijst) gebruiken dat u ons per post bezorgt.
Belangrijk: we kunnen geen betalingsopdrachten via e-mail aanvaarden.
U kunt een overschrijving doen naar een vooraf bepaalde rekening. Die rekening moet op naam zijn van de titularis en/of medetitularis bij een Belgische bank of bij Triodos Bank België op naam van een familielid tot de tweede graad inbegrepen.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Ook gebruiken we cookies van derden voor marketingdoeleinden. Door op ‘Aanvaard alle cookies’ te klikken, geef je hier toestemming voor. Wil je meer uitleg over elk type cookie of wil je de standaardcookie-instellingen aanpassen, klik dan op ‘Mijn cookievoorkeuren’.