De details over de digipass zelf, het eerste gebruik ervan, de inlogprocedure en de autorisatieprocedure voor verrichtingen zijn verzameld in een handleiding die we meesturen naar de gebruikers.
Hebt u vragen?
De medewerkers van de helpdesk helpen u graag op werkdagen van 9 u. tot 17 u., behalve op banksluitingsdagen, via 02 548 28 00 of helpdesk@triodos.be.
De digipass kost 25 euro. Een digipass is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
Hebt u als professionele klant een zichtrekening, dan is de eerste digipass gratis voor de rechtspersoon.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Volg deze stappen om een nieuwe pincode in te stellen:
Toets drie maal een willekeurige pincode in. U krijgt telkens de melding 'Wrong pin'.
Na de derde keer krijgt u de melding 'Wait 1 minute' of 'Time penalty'.
Toets nu een vierde keer een willekeurige pincode in. Nu is uw digipass geblokkeerd en verschijnt de 'UNLOC CODE' of 'LOCK CODE' op het scherm .
Met uw digipass bij de hand, belt u nu een medewerker van de helpdesk (02 548 28 00). Die medewerker helpt u verder met het instellen van een nieuwe persoonlijke pincode.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Neem contact op met de helpdesk: stuur een mail met de omschrijving van het probleem naar helpdesk@triodos.be. Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass.
Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Wij zullen deze gratis vervangen en u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass toesturen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met de helpdesk: stuur een mail met de omschrijving van het probleem naar helpdesk@triodos.be. Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw pincode en uw digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon (02 548 28 00) of via mail (helpdesk@triodos.be). Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Controleer of u op de website van Triodos Bank België bent. In uw adresbalk moet u https://banking.triodos.be/login hebben staan.
Controleer of u de juiste inlogwijze hebt gekozen. Kies voor "Inloggen met digipass".
Controleer of u het juiste serienummer hebt ingevuld. Dit is het nummer op de achterzijde van uw digipass. Bij het invoeren van dit nummer moet u de streepjes en spaties weglaten.
Volg daarna de instructies op het inlogscherm.
Na 3x onjuist inloggen, wordt de toegang tot Internet Banking om veiligheidsredenen geblokkeerd.
Als u alle controles hebt uitgevoerd en het lukt nog steeds niet om in te loggen, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar: helpdesk@triodos.be.
Vermeld in de mail:
uw naam en voornaam
uw rekeningnummer(s)
het serienummer van uw digipass
het telefoonnummer waarop u tijdens de kantooruren bereikbaar bent
Wij nemen dan tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk contact met u op.
Heeft deze informatie u geholpen ?
De toets I staat voor identificatie (Identify). Via deze toets geeft u uw pincode in bij het inloggen.
De toets S staat voor autorisatie (Sign). Via deze toets autoriseert u verrichtingen.
De toets T staat voor test. Deze toets heeft 2 functies:
druk 1 keer op deze toets om uw pincode te wijzigen
druk 2 keer op deze toets en het serienummer van uw digipass verschijnt
De toets C staat voor correctie (clear). Via deze toets verwijdert u de gegevens die u net ingevoerd hebt.
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon (02 548 28 00) of via mail (helpdesk@triodos.be). Triodos Bank doet het nodige om uw digipass te blokkeren.
Daarna sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass. Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dat bedrag wordt gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Uw cookies kiezen
Bij Triodos Bank waarderen we uw keuzes met betrekking tot privacy. Bij het betreden van deze website worden cookies voor technische doeleinden op uw computer geplaatst en om te analyseren hoe onze website wordt gebruikt. Daarnaast gebruiken we cookies om uw ervaring te personaliseren en cookies van derden ter ondersteuning van marketingactiviteiten. Als u tevreden bent hoe wij cookies gebruiken, klik dan op “Aanvaard alle cookies”, of u kan meer informatie vinden over hoe wij cookies gebruiken en hoe u uw privacy-instellingen kan beheren door op “Uw persoonlijke cookie-instellingen” te klikken.