Hoe kan ik de limiet voor overschrijvingen via de Triodos Mobile Banking app of Internet Banking wijzigen?

Elke rekening heeft een daglimiet. Voor particulieren is de standaardlimiet 5.000 euro per dag per rekening.

Je kan de daglimiet tijdelijk verlagen of verhogen via de Triodos Mobile Banking app of via Internet Banking. De daglimiet kan tot 50.000 euro verhoogd worden en gaat in vier uur na je aanvraag voor een periode van maximaal zeven dagen.

Zo pas je de daglimiet aan:

  • Triodos Mobile Banking app: in het menu onderaan kies je ‘Meer’ en vervolgens 'Rekeningen instellen'. Kies de rekening waarvan je de limiet wilt aanpassen en ga naar ‘Daglimiet’.
  • Internet Banking: kies in het menu Self Service > Rekeningen instellen. Selecteer de rekening waarvoor je de limiet wilt wijzigen en klik op 'Daglimiet'.

Wil je de limiet definitief aanpassen? Stuur je vraag dan ondertekend via een beveiligd bericht. Wanneer we je vraag ontvangen en goedgekeurd hebben, worden je instellingen in Internet Banking en in de app gewijzigd.