Kan ik een overschrijving in behandeling of met memodatum nog wijzigen?
Ja, een overschrijving met memodatum kan nog gewijzigd worden nadat u deze autoriseerde. In het menu "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum" vindt u deze overschrijvingen terug. Elke overschrijving kan apart gewijzigd worden via de toets "Wijzigen".
Heeft deze informatie u geholpen ?
De downloadfunctie kunt u gebruiken om een groep gegevens vanuit Internet Banking naar uw boekhoudpakket te exporteren.
Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van verschillende bestanden:
Excel
csv
CODA (een CODA-bestand is een bestand dat voldoet aan het bankformaat layout-128)
In het menu "Download" kiest u de rekening(en) waarvoor u gegevens wilt exporteren, u vult de data in en kiest het bestandsformaat. Ten slotte klikt u op "Download".
Heeft deze informatie u geholpen ?
Nee, dat kan niet.
voor internationale betalingen in USD is het embargo van de Verenigde Staten op banken in Cuba nog altijd uitgebreid van toepassing. Transacties in USD zijn dus niet mogelijk.
voor internationale betalingen in EUR is Triodos Bank voor de afhandeling afhankelijk van een correspondentbank. Momenteel laat die geen transacties naar Cuba toe. Zodra daar verandering in komt, passen we onze dienstverlening aan.
Heeft deze informatie u geholpen ?
De uploadfunctie kunt u gebruiken om een groep gegevens vanuit uw boekhoudpakket te importeren in Internet Banking. Triodos Bank maakt hiervoor gebruik van CIRI-bestanden (voor uw binnenlandse verrichtingen) of SEPA XML (voldoet aan bankformaat pain 001.001.02 of pain 001.001.03, voor uw internationale verrichtingen).
In het menu "Overschrijvingen" > "Upload" klikt u op de toets "Browse" en kiest u het bestand dat u wilt importeren. Daarna zult u het bestand terugvinden onder "Uploadhistoriek". Deze geïmporteerde bestanden moeten ook geautoriseerd worden.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Elke verrichting die u invoert, moet geautoriseerd worden. De ingevoerde verrichting vindt u terug onder het menu "Autoriseren".
Selecteer in stap 1 de verrichting(en) die u wilt autoriseren en klik op de toets "Geselecteerde items autoriseren".
Voer daarna de gevraagde stappen uit om de verrichting(en) te autoriseren.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Als de verbinding terug hersteld is, ga dan na of uw verrichtingen onder één van volgende rubrieken werd geregistreerd:
"In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum": de verrichting werd ingevoerd en geautoriseerd. De betaling wacht op uitvoering en u hoeft niets meer te doen.
"Autoriseren": de verrichting werd geregistreerd, maar u moet ze nog autoriseren zodat ze kan uitgevoerd worden.
Indien de verbinding voor lange tijd onderbroken werd, check dan ook de rubrieken:
"Saldi en verrichtingen": de verrichting is uitgevoerd.
"In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verrichtingen": de verrichting is geweigerd. Neem dan contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 51.
Indien u uw verrichting onder geen van bovenstaande rubrieken terugvindt, dan moet u ze opnieuw invoeren.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Om een verrichting te kunnen uitvoeren moet u deze autoriseren.
U kunt eveneens ingevoerde betalingen bewaren in de map 'Te autoriseren verrichtingen' om ze nadien pas te autoriseren.
Heeft deze informatie u geholpen ?
U hoeft niet elke betaling apart te autoriseren. Onderaan het betalingsscherm hebt u de keuze tussen de toetsen: "Ok + nieuwe overschrijving" en "Ok + autoriseren".
Indien u klikt op "Ok + nieuwe overschrijving", komt u terecht op een nieuw betalingsschem. De ingevoerde overschrijving wordt automatisch opgeslaan in de map "Te autoriseren verrichtingen".
Wanneer u klikt op "Ok + autoriseren", komt u terecht in de map "Te autoriseren verrichtingen". U vindt hier ook de eerder ingevoerde verrichtingen terug. Hier kunt u selecteren welke verrichtingen u wenst te autoriseren.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Ja, dat kan via Internet Banking.
Als u niet met Internet Banking werkt, dan stuurt u een aanvraagformulier met handtekening per fax of per post naar onze dienst betalingsverkeer.
Bij Triodos Bank waarderen we uw keuzes met betrekking tot privacy. Bij het betreden van deze website worden cookies voor technische doeleinden op uw computer geplaatst en om te analyseren hoe onze website wordt gebruikt. Daarnaast gebruiken we cookies om uw ervaring te personaliseren en cookies van derden ter ondersteuning van marketingactiviteiten. Als u tevreden bent hoe wij cookies gebruiken, klik dan op “Aanvaard alle cookies”, of u kan meer informatie vinden over hoe wij cookies gebruiken en hoe u uw privacy-instellingen kan beheren door op “Uw persoonlijke cookie-instellingen” te klikken.