Welke browsers worden ondersteund op de Triodos-website en Internet Banking?
U kunt de pagina's het best bekijken met de volgende browsers:
- Microsoft Internet Explorer 8 of hoger
- Mozilla Firefox 10.0 of hoger
- Safari 5.0 of hoger
- Chrome 20.0 of hoger
U kunt de pagina's het best bekijken met de volgende browsers:
Een bankattest is een officieel document dat jouw Triodos rekeningnummer bevestigt.
Het saldo kan desgewenst ook vermeld worden.
Het is ook mogelijk om de taal van het attest te kiezen.
Je kan zelf een gratis bankattest downloaden vanuit Internet Banking.
Het attest kan je downloaden door in te loggen in Internet Banking en vervolgens te navigeren naar Self Service > Downloads > Bankattest.
Je kan je rekeninguittreksels als pdf downloaden in
De frequentie van je rekeninguittreksels kan je wijzigen via Rekeningen instellen > Frequentie rekeninguittreksels.
De Triodos digipass is een persoonlijke digipass. Je kan enkel de digipass gebruiken die Triodos Bank België je toestuurde.
Dat is afhankelijk van het bedrag en het land. Raadpleeg hier de tarieflijst.
Vragen? Neem dan contact op met een medewerker van de dienst betalingsverkeer:
Als dat nog niet het geval is, koppelen wij op vraag de effectenrekening van jouw organisatie aan je Online Banking-toegang. Dat is mogelijk voor elke gebruiker. Vul daarvoor het wijzigingsformulier in dat past bij de rechtsvorm van jouw organisatie en stuur het ons ondertekend terug.
Aankoop- en verkooporders zelf doorgeven
Je kunt makkelijk zelf de aankoop- en verkooporders (eenmalig of maandelijks) in alle veiligheid doorgeven via je smartphone dankzij onze Triodos Mobile Banking app. Het volstaat om titularis te zijn van een Triodos Business spaarrekening en een Triodos-effectenrekening. Daarna kies je voor 'Overzicht' onder de effectenrekening van je organisatie en volg je gewoon de instructies in de app.
De effectenrekening van je organisatie raadplegen
Je vindt zowel in Internet Banking als in de app een overzicht van de beleggingen en je ziet er ook alle orders van de afgelopen 5 jaar, ook die in behandeling. Bovendien kun je via Internet Banking alle rekeninguittreksels en halfjaarlijkse overzichten bekijken, printen en bewaren in PDF-formaat.
Je hebt onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Kijk dan snel op onze Triodos Mobile Banking pagina of download onze app op je smartphone en ontdek zelf de mogelijkheden: zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play
Neem gerust contact op met een van onze medewerkers als je nog vragen hebt.
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met ons via mail: [email protected].
Vermeld in de mail je naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur de digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij jou afzonderlijk per post je pincode en de digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij afzonderlijk per post de nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Neem contact op met je leverancier om een domiciliëringsmandaat op te stellen.
Je kan een domiciliëring niet zelf opstellen via Internet Banking maar je kan het wel zelf stopzetten.
Je rekening werd gedebiteerd voor een bedrag dat je eerder had ontvangen. De melding op het rekeninguittreksel luidt: 'Correctie dubbele betaling' of 'Correctie niet-uitgevoerde betaling voor technische redenen'?
Het Reglement voor SEPA betalingen (betalingen in euro’s) laat de bank van de opdrachtgever van een overschrijving toe aan de bank van de begunstigde uitzonderlijk de annulering van de overschrijving vragen. Dat is enkel mogelijk in geval van een technisch probleem of een dubbele betaling en dat binnen de 10 dagen na de uitvoering van de betaling.
Neem contact met de opdrachtgever voor meer info over die verrichting.
Alle professionele rekeningen worden online beheerd, via Internet Banking of via de Mobile Banking app.
Je hebt de modaliteiten voor het beheer van je rekeningen bepaald bij het openen van de rekening via het openingsformulier.
Als je wijzigingen wil aanbrengen voor het beheer van jouw rekeningen, vul dan het specifieke wijzigingsformulier in
Stuur ins bij voorkeur een scan of foto van het ingevuld en ondertekend document via een beveiligd bericht in Internet Banking (of de Mobile Banking App).
Als dat niet mogelijk is, stuur ons dan het formulier per post:
Triodos Bank
Customer Administration
Boudewijnlaan 31/5 - 1000 Brussel
Je kan ervoor kiezen om je boekhouding te vergemakkelijken dankzij ons partnership met CodaBox.
CodaBox is een Belgisch bedrijf, sinds 2011 dé specialist voor het aanleveren van geautomatiseerde CODA-bestanden. Zij fungeren als tussenpersoon tussen de banken die rekeninguittreksels leveren en de boekhouders (intern/extern) die de bankverrichtingen registreren in het boekhoudsysteem van hun klanten.
CodaBox haalt alle elektronische rekeninguittreksels en stelt ze ter beschikking van elk bedrijf voor rekening van het boekhoudkantoor of voor zichtzelf en dat bij alle banken waar het bedrijf rekeningen heeft.
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
Je kan geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.