Wijzigingen
Hoe kunnen we je helpen?
Hoe kunnen we je helpen?
Als particulier kan je je rekening afsluiten door ons het 'Formulier voor het afsluiten van een Triodos-rekening' ingevuld en ondertekend terug te bezorgen. Dat kan via de post, of je kan het formulier inscannen en opsturen via een beveiligd bericht in Internet Banking of via e-mail (info@triodos.be).
Opgelet: indien het begunstigde rekeningnummer niet gekend is in jouw dossier, vragen we om ons ook een bewijs te bezorgen waaruit blijkt dat deze rekening op naam staat van dezelfde titularis.
Ter info:
Verrichtingen vanuit jouw spaarrekening kunnen enkel ten gunste van een vooraf bepaalde rekening.
Die rekening moet geopend zijn op naam van de titularis en/of medetitularis bij een Belgische bank of bij Triodos Bank België op naam van een familielid tot de tweede graad inbegrepen.
Om de begunstigde rekening te wijzigen of te schrappen, heb je twee mogelijkheden :
Stuur het document “Wijzigingen in de Online Banking-instellingen voor particuliere klanten” volledig ingevuld en ondertekend terug, ingescand via e-mail naar info@triodos.be of via een beveiligd bericht in internet banking
Je zal een mail ontvangen die deze wijziging zal bevestigen.
Ben je verhuisd in België?
Zodra je adres officieel is gewijzigd, geef je jouw nieuwe adres aan ons door:
Ben je verhuisd naar het buitenland?
Bezorg ons dan zoals hierboven beschreven het nieuwe adres, samen met een recent woonplaatsbewijs:
een officieel adresbewijs of een kopie van een recente telefoon- of energiefactuur.
Wil je een correspondentieadres toevoegen?
Gebruik daarvoor het document "Formulier voor een adreswijziging of de toevoeging van een correspondentieadres".
Dit document kan je ons toesturen via email (info@triodos.be) of via de beveiligde berichtenservice in Internet Banking.
Heb je een nieuw telefoonnummer of emailadres?Dit kan je zelf aanpassen in Internet Banking via het menu Self Service of in de app via het menu 'Meer' en dan "Persoonlijke gegevens".
Je kan ons de nieuwe gegevens ook bezorgen via e-mail of een beveiligd bericht in Internet Banking.
Om iemand toe te voegen of te verwijderen van een bestaande rekening, mail je ons via info@triodos.be.
Je krijgt dan het benodigde, vooringevulde document per post, om ons ingevuld en ondertekend terug te sturen.