Hoe geef ik als professionele klant een adreswijziging of andere wijzigingen door?
Is uw organisatie verhuisd?
Vul het wijzigingsformulier voor contactgegevens voor professionelen in en stuur het ondertekend en per post naar ons op in een gesloten enveloppe samen met een kopie van de meest recente publicatie in het Belgisch Staatsblad. U kunt alles ook ingescand via een beveiligd bericht in Internet Banking opsturen.
Hebt u een nieuw e-mailadres of telefoonnummer?
U kunt uw instellingen via Internet Banking wijzigen. U kunt ons ook een e-mail naar info@triodos.be sturen met uw nieuwe gegevens of bellen naar 02 548 28 51.
Andere wijzigingen in het beheer?
Vul dan het wijzigingsformulier in dat past bij uw rechtsvorm en stuur het ondertekend en per post naar ons op in een gesloten enveloppe samen met de gevraagde documenten.
PSD2 is een Europese richtlijn voor het betalingsverkeer die bedoeld is om meer concurrentie en innovatie op de financiële markt mogelijk te maken. De Europese Commissie wil het betalingsverkeer er ook veiliger en goedkoper mee maken.
Uw betalingen: nog veiliger, nog handiger en alleen als u dat wilt
We betalen met z’n allen alsmaar meer digitaal. Daarom is de nieuwe betaalrichtlijn PSD2 belangrijk en goed nieuws.
Betalen wordt nog veiliger In ons land liepen we al voorop in veilig aankopen op het internet. Nu wordt dat in heel Europa nog veiliger. Voor al uw digitale betalingen moet uvanaf nu vaker aantonen dat u het echt bent. Afhankelijk van de situatie, moet u zich identificeren aan de hand van twee van de hieronder vermelde criteria: ─ iets wat u weet (bijv. uw pincode), ─ iets wat u bezit (bijv. uw kaartlezer of smartphone), ─ iets wat u eigen is (bijv. uw vingerafdruk).
Een overzicht en inzicht maken het u nog makkelijker Vanaf nu kunt u al uw betaalrekeningen bij verschillende banken raadplegen in één app, in één overzicht. Dat is zo bij de meeste banken en binnenkort ook bij Triodos Bank. Zo krijgt u meteen ook meer inzicht, bijvoorbeeld in hoe u uw geld uitgeeft. Dat overzicht en inzicht krijgt u uiteraard alleen als u uw gegevens deelt met andere banken of partijen.
Alleen als u dat wilt U beslist zélf welke gegevens u deelt en met wie. U geeft wel of niet de toestemming aan andere banken of partijen om uw gegevens te gebruiken voor andere doeleinden. U merkt het: bankieren wordt dus echt wel nog veiliger, nog handiger en nog persoonlijker. En dat dankzij de Payment Services Directive – PSD2. Want zo heet ‘de nieuwe Europese richtlijn voor online betalingen’ officieel in het Engels.
Lees alle details over PSD2 en hoe Triodos Bank die richtlijn in de praktijk brengt in onze FAQ’s.
Je kan jouw documenten dan elektronisch ondertekenen door de stappen te volgen die beschreven staan op de eID-site van de Belgische Federale Overheidsdienst. Belangrijk: Vergeet niet de optie ‘Vergrendel het document na ondertekening’ aan te vinken behalve als het om een document gaat dat ook nog door een medewerker van Triodos Bank moet ondertekend worden.
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van uw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via uw favorieten (een van uw favoriete links werd aangepast waardoor u op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat u niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin u onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om uw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen u nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die u achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kunt u doen?
Controleer altijd of het adres van uw Internet Bankingsessie begint met https://banking.triodos.be/. Als dat niet het geval is, bent u op een valse website beland. Verlaat die zo snel mogelijk.
Hebt u een verdachte e-mail ontvangen in naam van Triodos Bank? Stuur die e-mail (inclusief eventuele bijlagen) onmiddellijk door naar phishing@triodos.be.
U kunt ook contact opnemen met onze helpdesk Online Banking op 02 548 28 00, van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur.
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kunt u ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Heeft deze informatie u geholpen ?
De betaalkaart voor de zichtrekening Business zal in het eerste kwartaal van 2023 beschikbaar zijn.
In afwachting hiervan kan je via Internet Banking en de Triodos Mobile Banking app al je overschrijvingen en doorlopende opdrachten invoeren wanneer je dat het best uitkomt.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Een zicht- of spaarrekening afsluiten:
Stuur ons het document voor het afsluiten van een rekening ingevuld en ondertekend door alle bevoegde personen van de organisatie terug via de post of ingescand via een beveiligd bericht in Internet Banking.
Een termijnrekening afsluiten:
U betaalt altijd dossierkosten en als er nog een contract is dat niet op vervaldag is, betaalt u ook een wederbeleggingsvergoeding (zie de tarieflijst voor alle details)
Een effectenrekening of Triodos Impact Portfolio afsluiten:
Wij zullen automatisch al uw beleggingen verkopen.
Hebt u vragen? Neem dan zeker contact op met een medewerker van Customer Services.
Ja, we aanvaarden nu ook een elektronische handtekening, maar alleen als u die met uw Belgische identiteitskaart plaatst. Andere elektronische handtekeningen aanvaarden we niet.
Concreet: voor elk aanvraagdocument dat naar Triodos Bank wordt teruggestuurd, kunt u uw elektronische handtekening plaatsen (met uw Belgische identiteitskaart) in de plaats van dat handgeschreven te doen.
Stuur ons daarna het elektronisch ondertekende document bij voorkeur per beveiligd bericht (via Internet Banking) terug of als u nog geen toegang hebt tot Internet Banking kan dat ook per e-mail .
Een paar aandachtspunten:
Wanneer u elektronisch tekent, zorg er dan voor dat u de optie ‘Vergrendel het document na ondertekening’ aanvinkt, anders wordt uw aanvraag niet aanvaard.
Als er voor een document meer dan één handtekening nodig is, moeten ze ofwel allemaal elektronisch ofwel allemaal handgeschreven zijn. Een combinatie van handgeschreven en elektronische handtekeningen op hetzelfde document wordt niet aanvaard.
Het manueel exporteren van uw rekeninguittreksels is verleden tijd met CodaBox. Uw boekhouding is altijd up-to-date en u vermijdt fouten, wat een enorme tijdswinst betekent voor u en uw boekhouder.
Uw toestemming geven volstaat zodat CodaBox u de rekeninguittreksels van uw Triodos zicht-, spaar- en/of termijnrekening automatisch ter beschikking stelt in uw boekhoudpakket.
Triodos Bank rekent u voor die dienst geen kosten aan. CodaBox zal rechtstreeks factureren aan uw boekhouder of het administratiekantoor/fiduciair waarmee u werkt.
Een CODA (CODed statement of Account) of gecodeerd rekeninguittreksel is een elektronisch bestand met daarin de gegevens vermeld op uw rekeninguittreksels en hun bijlagen.
Iedere beweging op uw rekening wordt op gestructureerde wijze geïdentificeerd aan de hand van een eigen code, waardoor uw IT-systeem die beweging ondubbelzinnig kan herkennen en opnemen in uw boekhouding.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Ja, dat kan.
Er zijn 2 manieren om de betaling van loonbestanden uit te voeren:
1. Je geeft zelf de loonbetalingen in via Internet Banking.
2. Tussen Triodos Bank en jouw sociaal secretariaat wordt een beveiligd SFTP-kanaal opgezet om de loonbestanden veilig te versturen in XML-formaat (pain 001).
Deze SFTP- aansluiting dient aangevraagd te worden via payments@triodos.be.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Triodos Bank is wettelijk verplicht om te voldoen aan EU-richtlijnen zoals PSD2, maar wij hebben er natuurlijk voor gezorgd dat PSD2 op een veilige manier en met respect voor uw privacy wordt nageleefd. Inderdaad, sinds 14 september 2019 helpen wij u om de toegang tot uw betaalrekeningen heel bewust te beheren:
Uw betaalrekeninggegevens worden alleen gedeeld als u toestemming geeft aan derde partijen met uw Triodos digipass.
Uw betaalrekeninggegevens worden alleen gedeeld met geregistreerde dienstverleners. Dat wil zeggen met partijen die opgenomen zijn in het centrale register van de European Banking Authority of in de lijsten van de Nationale Bank van België.
Via de Mobile Banking app (in het menu onder 'Voorkeur en privacy') ziet u een overzicht van alle derde partijen aan wie u toegang tot uw rekeninggegevens hebt gegeven. U kunt op elk moment het detail van de toelatingen die u aan derde partijen hebt gegeven raadplegen en/of verwijderen
Heeft deze informatie u geholpen ?
Alle lidstaten van de Europese Unie, behalve Oostenrijk, maar ook andere landen maken deel uit van de eerste groep landen die CRS toepassen sinds 1 januari 2016.
Met de volgende landen heeft België een akkoord voor uitwisseling gesloten om in 2017 de uitwisseling uit te voeren: Argentinië; Bonaire, Sint Eustatius en Saba; Colombia; Eiland Man; Faeröer; Gibraltar; Groenland; Guernsey; IJsland; India; Jersey; Liechtenstein; Mexico; Noorwegen; San Marino; Seychellen; Zuid-Afrika; Zuid-Korea.
In 2018 (= rapportage over 2017) komen daar zeker nog de volgende landen bij: Andorra; Antigua en-Barbuda; Aruba; Australië; Bahama’s; Barbados; Belize; Brazilië; Brunei Darussalam; Canada; Chili; China; Cookeilanden; Costa Rica; Curaçao; Dominicaanse Republiek; Ghana; Grenada; Hongkong; Indonesië; Israël; Japan; Koeweit; Libanon; Macao; Maleisië; Mauritius; Monaco; Montserrat; Nieuw-Zeeland; Niue; Panama; Rusland; Saoedi-Arabië; Saint Kitts en Nevis; Saint Lucia; Saint Vincent en de Grenadines; Samoa; Singapore; Sint-Maarten; Trinidad en Tobago; Turkije; Uruguay; Vanuatu; Zwitserland
Belangrijk: die lijst is onderhevig aan wijzigingen, er kunnen immers nog nieuwe landen bijkomen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
U bent een “US Person” als u volgens de onderstaande definities een Amerikaanse staatsburger of een Amerikaanse inwoner bent.
Amerikaanse staatsburger
U bent een Amerikaanse staatsburger indien u:
geboren bent in de Verenigde Staten;
geboren bent in de Commonwealth van Puerto Rico, Guam, of de U.S. Virgin Islands;
geboren bent in de Commonwealth van de Northern Mariana Islands na 3 november 1986;
genaturaliseerd bent tot Amerikaanse staatsburger;
of ten minste één ouder heeft die een Amerikaanse staatsburger is. In dit geval moet ook nog aan andere voorwaarden worden voldaan. Welke dat zijn, kunt u vinden op www.irs.gov.
Amerikaanse inwoner
U wordt als een Amerikaanse inwoner beschouwd indien u:
een bepaald soort U.S. Green Card bezit of bezeten heeft. Om welk soort U.S. Green Card het gaat, kunt u aan een belastingadviseur vragen. U kunt informatie over U.S. Green Cards ook vinden op www.irs.gov.
voldoet aan de zogeheten test van substantiële aanwezigheid, zoals hierna gedefinieerd.
Test van substantiële aanwezigheid
Om aan de test van substantiële aanwezigheid te voldoen, moet u fysiek aanwezig zijn geweest in de Verenigde Staten gedurende ten minste:
31 dagen in het lopende jaar; en
183 dagen in de driejaarsperiode die bestaat uit het lopende jaar en de twee direct voorafgaande jaren. Voor de 183 dagen-test geldt de som van: i. alle dagen waarop u aanwezig was in het lopende jaar; ii. een derde van de dagen waarop u aanwezig was in het eerste jaar dat voorafgaat aan het lopende jaar; en iii. een zesde van de dagen waarop u aanwezig was in het tweede jaar dat voorafgaat aan het lopende jaar
Wanneer bent u Amerikaanse belasting verschuldigd?
Indien u wordt aangemerkt als verbonden aan de Verenigde Staten, kunt u Amerikaanse belasting verschuldigd zijn. Er zijn echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor studenten met een visum en diplomaten. Er kunnen ook nog andere omstandigheden zijn op grond waarvan u Amerikaanse belasting verschuldigd bent of een vrijstelling daarvan geniet. Let op, de lijst hierboven is niet exhaustief. Indien u er niet zeker van bent of u verbonden aan de Verenigde Staten bent, kunt u het beste een belastingadviseur of de site www.irs.gov raadplegen.
Rapportageplicht van buitenlandse belastingstatus
Als financiële instelling zijn wij door de Belgische wet verplicht de gegevens van organisaties en fiscale inwoners van CRS-landen (Common Reporting Standard) en/of personen die aan de Verenigde Staten verbonden zijn te rapporteren aan de Belgische belastingdienst. Die geeft de gegevens door aan de belastingdienst van het betrokken land. Voor meer informatie, bijvoorbeeld over de aangesloten CRS-landen, kunt u terecht op https://finances.belgium.be.
Oktober 2019
Heeft deze informatie u geholpen ?
Aan het einde van elke maand worden de gemiddelde bedragen op zichtrekeningen en spaarrekeningen van eenzelfde organisatie samengeteld. Als de som boven de 500.000 EUR uitkomt, wordt een negatieve interest van -0,50% (op jaarlijkse basis) geheven op het bedrag dat erboven uitkomt. Als het berekende gemiddelde in die maand lager is dan 500.000 EUR, bedraagt de creditrentevoet 0%.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Dat is afhankelijk van het bedrag en het land. Raadpleeg hier de tarieflijst.
Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met een medewerker van de dienst betalingsverkeer:
Een bankattest is een officieel document dat jouw Triodos rekeningnummer bevestigt.
Het saldo kan desgewenst ook vermeld worden.
Het is ook mogelijk om de taal van het attest te kiezen.
Je kan zelf een gratis bankattest downloaden vanuit Internet Banking.
Het attest kan je downloaden door in te loggen in Internet Banking en vervolgens te navigeren naar Self Service > Downloads > Bankattest.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Een actieve entiteit is een exploitatiebedrijf waarvan minstens 50 % van de bruto-inkomsten afkomstig is van activiteiten.
Een passieve entiteit is een entiteit waarvan:
minstens 50% van de inkomsten afkomstig is van passieve inkomsten (dividenden, rente-inkomsten, ...)
of waarvan minstens 50% van de activa van de entiteit passieve inkomsten voortbrengen.
Vraag raad aan uw belastingadviseur als u niet zeker weet of de inkomsten van uw entiteit actief of passief zijn.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Met de Europese Domiciliëring (SEPA Direct Debit) automatiseer je de betaling van je terugkerende facturen en de inning van je facturen bij klanten.
Uitgaande betalingen
Om je facturen gemakkelijk via een SEPA-domiciliëring te betalen, neem je het best contact op met je leverancier en sluit je een domiciliëringsmandaat op basis van de gegevens in je contract. Deze laatste zal zich dan rechtstreeks richten tot Triodos Bank om de betaling uit te voeren.
Je voorkomt laattijdige betalingen en elke factuur wordt automatisch van je rekening gedebiteerd zonder dat je de betaling zelf hoeft uit te voeren.
Zo behoud je de controle over je schuldeisers, deadlines en je betalingen met domiciliëring via Internet Banking en onze mobiele applicatie.
Binnenkomende betalingen
De Europese Domiciliëring (SEPA Direct Debit) geeft je bedrijf of organisatie de mogelijkheid om facturen of invorderingen onmiddellijk te innen bij klanten die jou hiertoe een mandaat hebben gegeven. De invorderingen worden automatisch betaald zonder dat je klant hierin moet tussenkomen. De Europese Domiciliëring kan gebruikt worden in de gehele SEPA-zone voor betalingen in euro.
Maandelijks berekenen we de rente in functie van het aantal dagen in die maand. Bijvoorbeeld: 30/365 voor de maanden met 30 dagen, 31/365 voor de maanden met 31 dagen.
Bijvoorbeeld: Op het einde van de maand november bedraagt het gemiddelde saldo op alle spaarrekeningen samen 550.000 euro. Er wordt dan een creditrente van -0,5 % aangerekend op 50.000 euro. De maand november telt 30 dagen. Op jaarbasis komt dat dus neer op: (50.000 euro * 0,5%)*(30/365) = 20,54 euro.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Alle natuurlijke personen die geïdentificeerd worden als fiscaal woonachtig in een ander land dan België waar de CRS toegepast wordt.
Ook rechtspersonen (waaronder vennootschappen) die fiscaal woonachtig zijn in een land waar de CRS toegepast wordt.
Ook over de uiteindelijke begunstigden van de vennootschap moet gecommuniceerd worden als ze belastingplichtig zijn in een ander land dan België.
De vennootschap en haar uiteindelijke begunstigden moeten dan het formulier "Zelfcertificering fiscale woonplaats in het buitenland" invullen.
Er worden verschillende internationale initiatieven genomen die als doel hebben financiële informatie te verzamelen en uit te wisselen om op die manier fiscale fraude te voorkomen. De Common Reporting Standard (CRS - gemeenschappelijke standaard voor informatieuitwisseling) is er een van en is ingegaan op 1 januari 2016.
De CRS verplicht financiële instellingen ertoe:
na te gaan in welk(e) land(en) hun klanten hun fiscale woonplaats hebben. Het gaat om alle klanten die titularis zijn van een rekening, ook minderjarigen en onverdeeldheden, vennootschappen en hun uiteindelijke begunstigden en zelfstandigen.
voor klanten die belastingplichtig zijn in het buitenland, de rekeninginformatie automatisch uit te wisselen. Triodos Bank heeft in de loop van 2017 een eerste informatieuitwisseling aan de Belgische fiscale administratie gedaan over gegevens van 2016. Het belastingidentificatienummer of het 'Taxpayer Identification Number - TIN' is het identificatienummer voor de belastingadministratie en maakt deel uit van de informatie die de bank moet communiceren.
Door die informatieuitwisseling zullen publieke overheden van de landen die de CRS toepassen inkomsten of opbrengsten kunnen belasten conform hun nationale fiscale wetgeving.
Waar vindt u nog meer informatie?
Bij de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) heeft u een overzicht van alle landen die betrokken zijn en een link naar de details per land.
In dat geval maken we de som van de gemiddelde saldo’s van de verschillende rekeningen waarvan u titularis bent.
Bijvoorbeeld: U bent titularis van een spaar- én een zichtrekening. Het maandgemiddelde van uw spaarrekening bedraagt 300.000 EUR. Het maandgemiddelde van uw zichtrekening bedraagt 250.000 EUR. Het totaal is dus 550.000 EUR, waardoor een rente van -0.5% van toepassing is op 50.000 EUR.
Heeft deze informatie u geholpen ?
PSD2 is momenteel alleen van toepassing op betaalrekeningen, bij Triodos Bank dus enkel op Business zichtrekeningen. In de toekomst zou de wetgeving kunnen evolueren en mogelijk ook van toepassing worden op spaarrekeningen en beleggingsrekeningen.
Toegang tot uw rekeningen U kunt aan een derde partij toestaan om toegang te hebben tot uw rekeningen. Die derde partij kan een onderneming zijn of een handelaar of een andere bank … Via die toegang kunnen derde partijen u dan weer een reeks andere diensten voorstellen.
Al uw betaalrekeningen in één overzicht Als u bij verschillende banken betaalrekeningen hebt, kunt u toestemming geven aan een derde partij om uw betaalgegevens op te vragen bij die banken. Door alles te groeperen op één plaats, en alleen met uw uitdrukkelijke toestemming, kan een derde partij u onmiddellijk een overzicht geven van het totale saldo op al uw betaalrekeningen en van al uw inkomsten en uitgaven.
Rechtstreeks betalen via een derde partij Sommige derde partijen maken het mogelijk dat u direct betalingen kunt doen via uw betaalrekening. Als u online aankopen doet, is het vaak niet mogelijk om te betalen zonder een creditcard. Met PSD2 kunt u aan de webwinkel een mandaat geven om in uw naam een betaalopdracht uit te voeren op uw zichtrekening. Een creditcard is dan niet meer nodig en er is ook geen uitgestelde betaling: u stemt ermee in dat de derde partij uw betaalrekening rechtstreeks en onmiddellijk debiteert.
Bevestiging van het beschikbare saldo U kunt toestemming verlenen aan een derde partij om te vragen naar het beschikbare saldo op uw Business zichtrekening. Dat laat hen ook toe om nog meer betalingsdiensten aan u voor te stellen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Alle Business rekeningen zijn niet automatisch gelinkt en zichtbaar in Internet Banking of de Mobile Banking app.
Vraag ons om het wijzigingsdocument of stuur ons een beveiligd bericht in Internet Banking. Zodra we uw ondertekende aanvraag verwerkt hebben, zult u de rekeningen van uw organisatie terugvinden via Online Banking.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Meer details en info over PSD2 vindt u in het Engels
Alle financiële instellingen moeten de volgende gegevens rapporteren van hun klanten die fiscaal woonachtig zijn in een ander land dan België (als dat een land is dat de CRS toepast):
de persoonsgegevens van de klant (naam, officieel en correspondentieadres, belastingidentificatienummer, geboorteplaats en - datum)
de rekeningnummers van zicht-, spaar-, termijn- en effectenrekeningen waarvan de klant titularis of medetitularis is;
de saldi op deze rekeningen en de bruto-inkomsten (dividenden, rente-inkomsten...) en bruto-opbrengsten (verkopen, effecten op eindvervaldag …) alsook het brutobedrag van eventuele tussentijdse opvragingen.
De informatie zal worden uitgewisseld voor:
privéklanten die titularis zijn van een rekening, ook titularissen die minderjarig zijn
leden van een onverdeeldheid, vennootschappen en hun uiteindelijke begunstigden en zelfstandigen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Neem contact op met uw leverancier om een domiciliëringsmandaat op te stellen waardoor uw betalingen automatisch kunnen betaald worden.
U kunt een domiciliëring niet zelf opstellen via Internet Banking maar u kunt het zelf stopzetten.
Eenmaal je rekening geopend is, wordt ze gescreend op dubieuze activiteiten en verdachte of verboden transacties (bv. met landen waartegen een embargo bestaat). Die screenings worden uitgevoerd op basis van vooraf bepaalde parameters, zoals het risicoprofiel van de landen, organisaties en personen die betrokken zijn bij de transacties. Ook wordt gecheckt of het klantenprofiel overeenkomt met het doel en de aard van bepaalde transacties.
Het is dus mogelijk dat we je vragen stellen over een bepaalde transactie, zoals: ‘wat is je band met de tegenpartij?’ of ‘Waarom beschik je over een rekening in het buitenland?’. Ook kunnen we je vragen om bewijsstukken voor te leggen, zoals een factuur of een schenkingsakte, die de herkomst of het gebruik van de fondsen staven.
Dat helpt om er zeker van te zijn dat de transactie normaal is binnen jouw klantenprofiel. Bij twijfel wordt verder onderzoek opgestart en zal Triodos, indien nodig, melding doen bij de bevoegde overheid.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Op basis van de ingezamelde informatie voeren we een risicoanalyse uit en maken we een specifiek klantenprofiel op. Om de gegevens up-to-date te houden, herhalen we die standaardveiligheidsprocedure geregeld. Dat proces verloopt in alle transparantie en zowel jij als Triodos hebben baat bij die controle.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Uw cookies kiezen
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Ook gebruiken we cookies van derden voor marketingdoeleinden. Door op ‘Aanvaard alle cookies’ te klikken, geef je hier toestemming voor. Wil je meer uitleg over elk type cookie of wil je de standaardcookie-instellingen aanpassen, klik dan op ‘Mijn cookievoorkeuren’.