We vragen je voornaam en je e-mailadres. Dan sturen we je een activatiecode waarmee je in de app je rekening kan openen.
De activatiecode blijft 24 uur geldig. Is je code vervallen, dan kan je een nieuwe aanvragen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Elke rekening heeft een daglimiet. Voor particulieren is de standaardlimiet 5.000 euro per dag per rekening.
Je kan de daglimiet tijdelijk verlagen of verhogen via de Triodos Mobile Banking app of via Internet Banking. De daglimiet kan tot 50.000 euro verhoogd worden en gaat in vier uur na je aanvraag voor een periode van maximaal zeven dagen.
Zo pas je de daglimiet aan:
Triodos Mobile Banking app: in het menu onderaan kies je ‘Meer’ en vervolgens 'Rekeningen instellen'. Kies de rekening waarvan je de limiet wilt aanpassen en ga naar ‘Daglimiet’.
Internet Banking: klik op ‘Naar het oude Internet Banking’ en ga in het menu naar ‘Instellingen’ > Rekeninggegevens. Kies de rekening waarvan je de limiet wilt aanpassen en ga naar ‘Autorisaties en limieten’
Wil je de limiet definitief aanpassen? Stuur je vraag dan ondertekend via een beveiligd bericht. Wanneer we je vraag ontvangen en goedgekeurd hebben, worden je instellingen in Internet Banking en in de app gewijzigd.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Om te beleggen in onze fondsen in (het nieuwe deel van) Internet Banking of in de Mobile App, volg je deze stappen:
1: Nadat je bent ingelogd, ga je naar de effectenrekening en kies je voor 'andere belegging'. 2: Je komt op de overzichtpagina met alle fondsen in ons aanbod. Kies het gewenste fonds. 3. Je bent nu op de productpagina van dit fonds. Lees de informatie door tot helemaal beneden. 4: Eens je onderaan de pagina bent, wordt de knop ‘aankopen’ groen. Klik erop om verder te gaan.
In de volgende schermen kies je:
5: in welke klasse je wilt investeren (R-Cap – kapitalisatie of R-DIS – distributie) 6: het bedrag dat je wilt investeren 7: de frequentie (eenmalig of maandelijks)
Nadat je die stappen hebt doorlopen, bevestig je de transactie met je geheime code (via de app) of met je wachtwoord (via Internet Banking).
Ter info is dit het verdere verloop:
De aankoop gebeurt op de bankwerkdag (D) waarop we het geldige aankooporder ontvangen vóór 11.30 u. Ontvangen we het order later, dan wordt je aankoop pas de volgende bankwerkdag verwerkt.
Op D+1 wordt de NIW (netto-inventariswaarde) berekend op basis van de beurskoers van de activa van het compartiment van de vorige dag (dag D) en krijg je een bevestiging van de uitvoering via Online Banking en/of per post, afhankelijk van jouw keuze.
Meld je probleem aan helpdesk@triodos.be en vermeld je naam, voornaam en geboortedatum.
De vroegere manier van aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord wordt niet meer aangeboden. Voortaan kan je aanmelden met de Triodos Mobile Key, een extra functie in de Triodos Mobile Banking app. Je kan er niet alleen mee aanmelden maar ook verrichtingen mee uitvoeren op je computer, smartphone of tablet. Dat is:
(veel) sneller: je hoeft niet meer te wachten op een brief met de inloggegevens en hebt in enkele minuten toegang tot je rekeningen.
gemakkelijker: voor je verrichtingen heb je alleen maar je smartphone nodig, die je wellicht altijd bij je hebt. Je hoeft dus geen gebruikersnaam of wachtwoord meer te onthouden
zeer veilig: deze manier van inloggen biedt meer veiligheid, want hij wordt voortdurend geactualiseerd volgens de Europese regelgeving EIDAS (Electronic Identification Authentification and trust Services). Tot slot vermindert deze methode de kans op fraude aanzienlijk doordat je identificatie en authenticatie gegarandeerd zijn.
Zodra we je e-mail krijgen, sturen we je twee e-mails: een over de voordelen van de Triodos Mobile Key en een tweede met de verificatiecode om de Triodos Mobile Key te activeren.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Triodos Bank zoekt oplossingen die werken voor al haar bijkantoren. itsme is buiten België niet beschikbaar, of toch niet in een mature versie.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Verkoop je het mobiele apparaat waarop je de Mobile App had geïnstalleerd, de-installeer die dan eerst. In de handleiding van het apparaat vind je hoe je dat doet.
In ieder geval is het ook een goed idee om uw apparaat terug te zetten naar fabrieksinstellingen voor je het doorgeeft of verkoopt. Zo ben je er zeker van dat geen persoonlijke informatie (berichten, foto's,...) achterblijft op het apparaat.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Het is wettelijk verplicht om de identiteit te controleren van iedereen die klant wil worden bij de bank. Triodos heeft ervoor gekozen om de Triodos Mobile Banking App te gebruiken bij het openen van nieuwe klantendossiers (onboarding) vanwege de grotere veiligheid die de app waarborgt. Daarom is het gebruik van een smartphone (of tablet) noodzakelijk.
Ook al roepen bankingapps vaak vragen op en schrikken ze sommige klanten af, toch garanderen ze een hoger veiligheidsniveau, vooral via het gebruik van de Triodos Mobile Key, een functie binnen de Triodos Mobile Banking app
Met de Triodos Mobile Key kan je je identiteit bewijzen op een sterk beveiligde manier, door de combinatie van meerdere authenticatiefactoren:
De smartphone (of tablet) en identiteitskaart (wat je hebt)
De gezichtsregistratie (wat je bent)
Een geheime code van 5 cijfers (wat je weet)
Door deze unieke combinatie van meerdere factoren daalt het frauderisico gevoelig: identiteitsmisbruik wordt bijzonder ingewikkeld gemaakt.
Bovendien geniet deze technologie altijd van de meest recente updates krachtens de Europese eIDAS-verordening (Electronic Identification Authentification and Trust Services).
Heeft deze informatie u geholpen ?
Tijdens het openen van een rekening via de Triodos Mobile Banking app, vragen we biometrische gegevens (persoonlijk fysiek kenmerk), namelijk een foto van je gezicht.
Die wordt alleen gebruikt voor het beveiligde identificatieproces.
In ons privacycharter kunt u nalezen hoe Triodos uw gegevens verwerkt.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Om toegang te hebben tot Internet Banking, moet je je identificeren. We hebben daarvoor de Triodos Mobile Key ontwikkeld, een extra functie in de Triodos Mobile Banking app. Daarmee kan je je aanmelden en verrichtingen uitvoeren op je computer, smartphone of tablet.
Dat is:
zeer veilig: deze manier van inloggen biedt meer veiligheid, want hij wordt voortdurend geactualiseerd volgens de Europese regelgeving EIDAS (Electronic Identification Authentification and trust Services). Ook vermindert deze methode de kans op fraude aanzienlijk doordat je identificatie en authenticatie gegarandeerd zijn.
gemakkelijk: voor je verrichtingen heb je alleen maar je smartphone nodig, die je wellicht altijd bij je hebt. Je hoeft dus geen gebruikersnaam of wachtwoord meer te onthouden
Heeft deze informatie u geholpen ?
Via Internet Banking of in de app ziet u alleende rekening(en) waarvoor u bij de opening ineens een Online Banking-toegang hebt gevraagd of waarvoor u nadien een aanvraagformulier voor Online Banking hebt ingevuld.
Vul elke rekening die u online wilt beheren in op het aanvraagformulier en stuur het ons ondertekend terug, bijvoorbeeld via een beveiligd bericht in Internet Banking.
Zodra we uw ondertekende aanvraag verwerkt hebben, zult u uw rekeningen terugvinden via Online Banking.
Geen zorg. Net zoals een bankkaart, kan niemand de app gebruiken zonder je geheime code.
Heeft deze informatie u geholpen ?
De minimaal vereiste versie van het besturingssysteem voor uw mobiele toestel is:
> iOS: 12.0
> Android: 6.0
Zorg er altijd voor dat je het meest recente besturingssysteem gebruikt voordat je de app installeert. Op oudere versies kan je de app niet installeren, aangezien we dan geen veilig gebruik kunnen garanderen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Ben je je toestel (smartphone of tablet) kwijt of is het gestolen? Of vermoed je misbruik?
Blokkeer dan onmiddellijk je app.
Dat kan op twee manieren:
Blokkeer de toegang van de Mobile Banking app in Internet Banking onder Instellingen.
Bel naar de Helpdesk Online Banking op 02 548 28 00. Dat kan op maandag, van 9 tot 12 uur en van 14 tot 17 uur en op dinsdag t.e.m. vrijdag, van 9 tot 13 uur en van 14 tot 17 uur. .
Als je op meerdere toestellen verbonden was met Mobile Banking, zal je toegang op al die toestellen geblokkeerd worden. Registreer die toestellen opnieuw om opnieuw toegang te hebben.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Met enkele klikken kan je in de app individuele beleggingsorders ingeven of kiezen voor 'maandbeleggen'. Beleggen kan al vanaf 5 euro.
Om te beleggen via de app heb je een Triodos-spaarrekening nodig en een Triodos-effectenrekening.
Heb je die nog niet, dan kan je die hier openen. Of je kan een afspraak maken met een van onze medewerkers op 02 548 28 51 of via info@triodos.be
Eens je de app hebt geïnstalleerd, klik je op de effectenrekening en volg je de stappen op het scherm. Heb je gekozen waarin je wil beleggen, dan kan je kiezen tussen een éénmalige of maandelijkse belegging.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Je kan je geheime code altijd veranderen via je smartphone of tablet, in het menu Meer > Voorkeuren en Privacy. Kies voor een veilige geheime code die niet voorspelbaar is. Dus geen geboortedatums of reeksen van dezelfde of opeenvolgende cijfers.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Neen. Wij vinden relaties en contacten tussen mensen heel belangrijk, maar we versterken wel onze multichannel-aanpak. We integreren digitalisering in onze administratieve procedures. Het gebruik van de meest recente technologieën en van multifactoridentificatie biedt meer veiligheid. En onze klanten meer snelheid/flexibiliteit/gebruiksvriendelijkheid aanbieden, leidt tot meer efficiëntie.
Op die manier kunnen we onze medewerkers vrijstellen van taken die geautomatiseerd kunnen verlopen. Zo kunnen zij zich meer toeleggen op vragen waar hun expertise nuttig is, waar hun advies een echte meerwaarde heeft, en waar de technologie niet van pas komt, bijvoorbeeld om met jou te spreken over een grote belegging of een hypothecaire lening.
Wij zijn een middelgrote bank en het gebruik van digitale technologieën is onze manier om onze groei en kosten te beheren zodat we onze opdracht verder kunnen vervullen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
De vroegere manier van aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord wordt niet meer aangeboden. Voortaan kan je aanmelden met de Triodos Mobile Key, een extra functie in de Triodos Mobile Banking app. Je kan er niet alleen mee aanmelden maar ook verrichtingen mee uitvoeren op je computer, smartphone of tablet. Dat is:
(veel) sneller: je hoeft niet meer te wachten op een brief met de inloggegevens en hebt in enkele minuten toegang tot je rekeningen.
gemakkelijker: voor je verrichtingen heb je alleen maar je smartphone nodig, die je wellicht altijd bij je hebt. Je hoeft dus geen gebruikersnaam of wachtwoord meer te onthouden
zeer veilig: deze manier van inloggen biedt meer veiligheid, want hij wordt voortdurend geactualiseerd volgens de Europese regelgeving EIDAS (Electronic Identification Authentification and trust Services). Tot slot vermindert deze methode de kans op fraude aanzienlijk doordat je identificatie en authenticatie gegarandeerd zijn.
Je hebt van ons al een e-mail of brief gekregen over de veranderingen die gaande zijn en over de voordelen van de Triodos Mobile Key. Je krijgt ook nog een verificatiecode van ons om de Triodos Mobile Key te activeren. Vervolgens hoef je alleen nog de stappen op je scherm te doorlopen. Dat gaat snel, in enkele minuten.
Heeft deze informatie u geholpen ?
U kunt een Triodos-rekening online beheren via Online Banking (Internet Banking en de Mobile Banking app).
De online mogelijkheden zijn
=> voor een effectenrekening
het saldo, de verrichtingen en de rekeninguittreksels raadplegen
de halfjaarlijkse overzichten van uw beleggingen raadplegen
zelf aankoop- en verkooporders invoeren in de Mobile Banking app
Hebt u onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Ontdek dan snel de mogelijkheden:
zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play en download de app op uw smartphone of tablet.
=> voor een spaarrekening
het saldo van uw rekening en uw rekeninguittreksels raadplegen
de rentecalculator en de gedetailleerde berekening van uw rente-inkomsten opvragen
geld overschrijven naar een door u vooraf opgegeven begunstigde rekening op uw naam
=> voor een Junior spaarrekening
het saldo en de rekeninguittreksels van de Junior spaarrekening raadplegen
de rentecalculator en de gedetailleerde berekening van de rente-inkomsten van die rekening opvragen
geld overschrijven naar een vooraf bepaalde rekening op naam van de minderjarige bij een Belgische bank of op naam van de wettelijke vertegenwoordiger(s) bij Triodos Bank België.
Belangrijk: alleen wettelijke vertegenwoordigers kunnen de rekening van hun kind via Internet Banking raadplegen en beheren.
=> voor een termijnrekening
het saldo van uw rekening en uw rekeninguittreksels raadplegen
de looptijd en de rentevoet van elk contract raadplegen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
De betaalopdrachten vanuit de spaarrekeningen kunnen alleen uitgevoerd worden ten gunste van een rekening op naam van de titularis(sen) bij een Belgische bank of van een Triodos-rekening op naam van een familielid tot de tweede graad inbegrepen.
Interesse in beleggen? Dat kan via onze Mobile Banking app
Download onze app op uw smartphone of tablet en ontdek zelf de mogelijkheden: zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play
Heeft deze informatie u geholpen ?
Uw cookies kiezen
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Ook gebruiken we cookies van derden voor marketingdoeleinden. Door op ‘Aanvaard alle cookies’ te klikken, geef je hier toestemming voor. Wil je meer uitleg over elk type cookie of wil je de standaardcookie-instellingen aanpassen, klik dan op ‘Mijn cookievoorkeuren’.