Ga rechtstreeks naarNavigatie, invoerveld:zoeken of deinhoud

Thomas Van Craen aangesteld als Directeur van Triodos Bank België

30-08-2016 | Triodos Bank heeft vandaag de aanstelling van Thomas Van Craen als Directeur van Triodos Bank België aangekondigd. Hij zal de functie opnemen vanaf 12 september 2016.

Daarvoor was Thomas Van Craen al Directeur Business Banking op niveau van het hoofdkantoor van Triodos Bank in Nederland. Hij oefende die functie sinds september 2015 uit.

Peter Blom, CEO & Voorzitter van de Executive Board van Triodos Bank: “Thomas heeft een sterke motivatie voor Triodos Bank en zijn waarden getoond. Hij combineert 20 jaar ervaring in de banksector met een internationaal perspectief en de waardering voor de kracht van diversiteit met een sterke lokale verbondenheid. Ik ben ervan overtuigd dat hij de Belgische Triodos vestiging naar een volgende fase in haar ontwikkeling zal leiden en haar unieke positie in de Belgische markt zal versterken. Samen met de 122 Triodos medewerkers in België zal hij de missie van Triodos Bank om geld in te zetten voor sociale, ecologische en culturele verandering, versterkt uitbouwen.”

Thomas Van Craens recente ervaring als Directeur Business Banking op niveau van de groep biedt hem een goede opstap voor zijn nieuwe functie aan het hoofd van de Belgische vestiging: hij heeft de samenwerking tussen de vestigingen vergroot waarbij hij gezamenlijke strategische prioriteiten heeft aangepakt en leertrajecten heeft opgezet.

Thomas Van Craen volgt Matthijs Bierman op die tijdelijk de rol van directeur van Triodos Bank België op zich heeft genomen na het vertrek van de vorige directeur Olivier Marquet. Matthijs Bierman stond sinds 1 december 2015 aan hoofd van de Belgische vestiging.