Internet Banking
Hoe kunnen we jou helpen?
Hoe kunnen we jou helpen?
Om documenten elektronisch te ondertekenen, heb je het volgende nodig:
Je kan jouw documenten dan elektronisch ondertekenen door de stappen te volgen die beschreven staan op de eID-site van de Belgische Federale Overheidsdienst.
Belangrijk: Vergeet niet de optie ‘Vergrendel het document na ondertekening’ aan te vinken behalve als het om een document gaat dat ook nog door een medewerker van Triodos Bank moet ondertekend worden.
Kijk voor alle details of bij technische problemen op de pagina met vragen en antwoorden van de eID-site van de Belgische Federale Overheidsdienst of neem rechtstreeks contact op met hen.
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van uw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via uw favorieten (een van uw favoriete links werd aangepast waardoor u op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat u niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin u onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om uw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen u nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die u achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kunt u doen?
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kunt u ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Om te beleggen in onze fondsen in (het nieuwe deel van) Internet Banking of in de Mobile App, volg je deze stappen:
1: Nadat je bent ingelogd, ga je naar de effectenrekening en kies je voor 'Start met beleggen' of 'Andere beleggingen'.
2: Je komt op de overzichtpagina met alle fondsen in ons aanbod. Kies het gewenste fonds.
3. Je bent nu op de productpagina van dit fonds. Lees de informatie door tot helemaal beneden.
4: Eens je onderaan de pagina bent, wordt de knop ‘Aankopen’ groen. Klik erop om verder te gaan.
In de volgende schermen kies je:
5: in welke klasse je wilt investeren (R-Cap – kapitalisatie of R-DIS – distributie)
6: het bedrag dat je wilt investeren
7: de frequentie (eenmalig of maandelijks)
Nadat je die stappen hebt doorlopen, bevestig je de transactie met je geheime code (via de app) of met je wachtwoord (via Internet Banking).
Ter info is dit het verdere verloop:
Ja, we aanvaarden nu ook een elektronische handtekening, maar alleen als u die met uw Belgische identiteitskaart plaatst. Andere elektronische handtekeningen aanvaarden we niet.
Concreet: voor elk aanvraagdocument dat naar Triodos Bank wordt teruggestuurd, kunt u uw elektronische handtekening plaatsen (met uw Belgische identiteitskaart) in de plaats van dat handgeschreven te doen.
Stuur ons daarna het elektronisch ondertekende document bij voorkeur per beveiligd bericht (via Internet Banking) terug of als u nog geen toegang hebt tot Internet Banking kan dat ook per e-mail .
Een paar aandachtspunten:
U kunt de pagina's het best bekijken met de volgende browsers:
Neen. Wij vinden relaties en contacten tussen mensen heel belangrijk, maar we versterken wel onze multichannel-aanpak. We integreren digitalisering in onze administratieve procedures. Het gebruik van de meest recente technologieën en van multifactoridentificatie biedt meer veiligheid. En onze klanten meer snelheid/flexibiliteit/gebruiksvriendelijkheid aanbieden, leidt tot meer efficiëntie.
Op die manier kunnen we onze medewerkers vrijstellen van taken die geautomatiseerd kunnen verlopen. Zo kunnen zij zich meer toeleggen op vragen waar hun expertise nuttig is, waar hun advies een echte meerwaarde heeft, en waar de technologie niet van pas komt, bijvoorbeeld om met jou te spreken over een grote belegging of een hypothecaire lening.
Wij zijn een middelgrote bank en het gebruik van digitale technologieën is onze manier om onze groei en kosten te beheren zodat we onze opdracht verder kunnen vervullen.
Als dat nog niet het geval is, koppelen wij op vraag de effectenrekening van jouw organisatie aan je Online Banking-toegang. Dat is mogelijk voor elke gebruiker. Vul daarvoor het wijzigingsformulier in dat past bij de rechtsvorm van jouw organisatie en stuur het ons ondertekend terug.
Aankoop- en verkooporders zelf doorgeven
Je kunt makkelijk zelf de aankoop- en verkooporders (eenmalig of maandelijks) in alle veiligheid doorgeven via je smartphone dankzij onze Triodos Mobile Banking app. Het volstaat om titularis te zijn van een Triodos Business spaarrekening en een Triodos-effectenrekening. Daarna kies je voor 'Overzicht' onder de effectenrekening van je organisatie en volg je gewoon de instructies in de app.
De effectenrekening van je organisatie raadplegen
Je vindt zowel in Internet Banking als in de app een overzicht van de beleggingen en je ziet er ook alle orders van de afgelopen 5 jaar, ook die in behandeling. Bovendien kun je via Internet Banking alle rekeninguittreksels en halfjaarlijkse overzichten bekijken, printen en bewaren in PDF-formaat.
Je hebt onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Kijk dan snel op onze Triodos Mobile Banking pagina of download onze app op je smartphone en ontdek zelf de mogelijkheden: zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play
Neem gerust contact op met een van onze medewerkers als je nog vragen hebt.
Dat is afhankelijk van het bedrag en het land. Raadpleeg hier de tarieflijst.
Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met een medewerker van de dienst betalingsverkeer:
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met ons via mail: info@triodos.be.
Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw pincode en uw digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail info@triodos.be.
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Neem contact op met uw leverancier om een domiciliëringsmandaat op te stellen waardoor uw betalingen automatisch kunnen betaald worden.
U kunt een domiciliëring niet zelf opstellen via Internet Banking maar u kunt het zelf stopzetten.
Uw rekening werd gedebiteerd voor een bedrag dat u eerder had ontvangen. De melding op uw rekeninguittreksel luidt: 'Correctie dubbele betaling' of 'Correctie niet-uitgevoerde betaling voor technische redenen'?
Het Reglement voor SEPA betalingen (betalingen in euro’s) laat de bank van de opdrachtgever van een overschrijving toe aan de bank van de begunstigde uitzonderlijk de annulering van de overschrijving vragen. Dat is enkel mogelijk in geval van een technisch probleem of een dubbele betaling en dat binnen de 10 dagen na de uitvoering van de betaling.
Neem contact met de opdrachtgever voor meer info over die verrichting.
U kunt ervoor kiezen om uw boekhouding te vergemakkelijken dankzij ons partnership met CodaBox.
CodaBox is een Belgisch bedrijf, sinds 2011 dé specialist voor het aanleveren van geautomatiseerde CODA-bestanden. Zij fungeren als tussenpersoon tussen de banken die rekeninguittreksels leveren en de boekhouders (intern/extern) die de bankverrichtingen registreren in het boekhoudsysteem van hun klanten.
CodaBox haalt alle elektronische rekeninguittreksels en stelt ze ter beschikking van elk bedrijf voor rekening van het boekhoudkantoor of voor zichtzelf en dat bij alle banken waar het bedrijf rekeningen heeft.
Neen, u kunt enkel de digipass gebruiken die Triodos Bank België u toestuurde.
Alle professionele rekeningen worden online beheerd, via Intenet Banking of via de Mobile Banking app.
U hebt de modaliteiten voor het beheer van uw rekeningen bepaald bij het openen van uw rekening via het openingsformulier.
Als u wijzigingen wilt aanbrengen voor het beheer van uw rekeningen, vul dan het specifieke wijzigingsformulier in
en stuur het ingevuld en ondertekend per post terug naar
Triodos Bank
Customer Administration
Hoogstraat 139/3 - 1000 Brussel
Hebt u vragen?Onze medewerkers geven u graag een antwoord.
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
U kunt geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.
De digipass kost 25 euro. Een digipass is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
Hebt u als professionele klant een zichtrekening, dan is de eerste digipass gratis voor de rechtspersoon.
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail: info@triodos.be. Triodos Bank doet het nodige om uw digipass te blokkeren.
Daarna sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass. Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dat bedrag wordt gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Volg deze stappen om een nieuwe pincode in te stellen:
Met uw digipass bij de hand, belt u nu een medewerker van de helpdesk op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00). Die medewerker helpt u verder met het instellen van een nieuwe persoonlijke pincode.
Neem contact op met de helpdesk: stuur een mail met de omschrijving van het probleem naar info@triodos.be.
Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass.
Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Wij zullen deze gratis vervangen en u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass toesturen.
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met ons via mail: info@triodos.be.
Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw pincode en uw digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail info@triodos.be.
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
De toets I staat voor identificatie (Identify). Via deze toets geeft u uw pincode in bij het inloggen.
De toets S staat voor autorisatie (Sign). Via deze toets autoriseert u verrichtingen.
De toets T staat voor test. Deze toets heeft 2 functies:
De toets C staat voor correctie (clear). Via deze toets verwijdert u de gegevens die u net ingevoerd hebt.
De rode toets rechts is de ON/OFF toets.
Na 3x onjuist inloggen, wordt de toegang tot Internet Banking om veiligheidsredenen geblokkeerd.
Als u alle controles hebt uitgevoerd en het lukt nog steeds niet om in te loggen, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar: helpdesk@triodos.be.
Vermeld in de mail:
Wij nemen dan tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk contact met u op.
De details over de digipass zelf, het eerste gebruik ervan, de inlogprocedure en de autorisatieprocedure voor verrichtingen zijn verzameld in een handleiding die we meesturen naar de gebruikers.
Heb je nog vragen?
Onze medewerkers helpen je graag verder via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail info@triodos.be.
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van uw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via uw favorieten (een van uw favoriete links werd aangepast waardoor u op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat u niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin u onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om uw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen u nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die u achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kunt u doen?
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kunt u ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Uw browser
Uw toegang
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail: info@triodos.be. Triodos Bank doet het nodige om uw digipass te blokkeren.
Daarna sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass. Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dat bedrag wordt gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Er bestaan heel wat soorten digitale fraude. We hebben een handig overzicht gemaakt met de verschillende vormen, hoe je ze herkent, en wat je in dat geval kunt doen. Alles daarover op deze pagina.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar phishing@triodos.be . Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met die bank.
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je toestel niet meer hebt:
Door op 'blokkeren' te klikken, blokkeer je onmiddellijk je toegang tot de Triodos Mobile Banking app.
Belangrijk: heb je toegang tot Mobile Banking via meerdere apparaten, dan wordt de toegang op alle apparaten geblokkeerd.
Beveilig dan uw draadloos netwerk met een persoonlijk wachtwoord. Zo vermijdt u niet alleen dat derden op uw kosten surfen, maar ook dat vreemden zich toegang verschaffen tot uw computer.
Het is eveneens belangrijk dat u het wachtwoord voor het beheer van uw draadloze router niet op het standaard paswoord dat u van de leverancier kreeg, laat staan.
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Banking en de Mobile Banking app te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen je dan ook nooit om:
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Banking als de adresregel begint met https/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Banking vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of sms dan door naar phishing@triodos.be
Niet gevonden wat je zocht?
Neem contact met ons op