per post naar: Triodos Bank, Customer Administration, Boudewijnlaan 31/5 - 1000 Brussel
Goed om te weten: in Internet Banking en in de app zie je enkel de rekeningen waarvoor je toegang tot Online Banking hebt aangevraagd, ofwel bij het openen van je rekening, ofwel via een apart aanvraagformulier. Als een van je rekeningen (of die van je kind) niet verschijnt, moeten we die toevoegen aan je eerdere aanvraag tot toegang.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Elke rekening heeft een daglimiet. Voor particulieren is de standaardlimiet 5.000 euro per dag per rekening.
Je kan de daglimiet tijdelijk verlagen of verhogen via de Triodos Mobile Banking app of via Internet Banking. De daglimiet kan tot 50.000 euro verhoogd worden en gaat in vier uur na je aanvraag voor een periode van maximaal zeven dagen.
Zo pas je de daglimiet aan:
Triodos Mobile Banking app: in het menu onderaan kies je ‘Meer’ en vervolgens 'Rekeningen instellen'. Kies de rekening waarvan je de limiet wilt aanpassen en ga naar ‘Daglimiet’.
Internet Banking: kies in het menu Self Service > Rekeningen instellen. Selecteer de rekening waarvoor je de limiet wilt wijzigen en klik op 'Daglimiet'.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Om te beleggen in onze fondsen in (het nieuwe deel van) Internet Banking of in de Mobile App, volg je deze stappen:
1: Nadat je bent ingelogd, ga je naar de effectenrekening en kies je voor 'Start met beleggen' of 'Andere beleggingen'. 2: Je komt op de overzichtpagina met alle fondsen in ons aanbod. Kies het gewenste fonds. 3. Je bent nu op de productpagina van dit fonds. Lees de informatie door tot helemaal beneden. 4: Eens je onderaan de pagina bent, wordt de knop ‘Aankopen’ groen. Klik erop om verder te gaan.
In de volgende schermen kies je:
5: in welke klasse je wilt investeren (R-Cap – kapitalisatie of R-DIS – distributie) 6: het bedrag dat je wilt investeren 7: de frequentie (eenmalig of maandelijks)
Nadat je die stappen hebt doorlopen, bevestig je de transactie met je geheime code (via de app) of met je wachtwoord (via Internet Banking).
Ter info is dit het verdere verloop:
De aankoop gebeurt op de bankwerkdag (D) waarop we het geldige aankooporder ontvangen vóór 11.30 u. Ontvangen we het order later, dan wordt je aankoop pas de volgende bankwerkdag verwerkt.
Op D+1 wordt de NIW (netto-inventariswaarde) berekend op basis van de beurskoers van de activa van het compartiment van de vorige dag (dag D) en krijg je een bevestiging van de uitvoering via Online Banking en/of per post, afhankelijk van jouw keuze.
Verkoop je het mobiele apparaat waarop je de Mobile App had geïnstalleerd, de-installeer die dan eerst. In de handleiding van het apparaat vind je hoe je dat doet.
In ieder geval is het ook een goed idee om uw apparaat terug te zetten naar fabrieksinstellingen voor je het doorgeeft of verkoopt. Zo ben je er zeker van dat geen persoonlijke informatie (berichten, foto's,...) achterblijft op het apparaat.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De Triodos Mobile Key is een functie van de Triodos Mobile Banking app waarmee je op een zeer veilige manier jouw identiteit kan aantonen.
In de banksector is veiligheid van het allergrootste belang. Bij het openen van jouw eerste rekening (bij het aansluiten bij de bank), voor het beheer van je rekening of om veilig transacties uit te voeren, moeten we controleren of jij het wel bent. Bekende traditionele verificatiemethoden zijn de digipass of de combinatie van een login en een wachtwoord.
De Triodos Mobile Key is een nieuwe digitale verificatiemethode die het hoogste veiligheidsniveau garandeert.
Waarom?
Met de Triodos Mobile Key kan je jouw identiteit op een zeer veilige manier aantonen via een multifactor-verificatie:
smartphone en identiteitskaart (wat je hebt)
gezichtsregistratie (wie je bent)
een 5-cijferige persoonlijke code (wat je weet)
Deze unieke combinatie van verschillende factoren vermindert het risico op fraude aanzienlijk omdat identiteitsdiefstal zo uiterst moeilijk wordt gemaakt.
Bovendien kan deze technologie steeds rekenen op de laatste updates die door de Europese wetgeving EIDAS (Electronic Identification Authentication and trust Services) worden bepaald.
Hoe gaat dat praktisch in zijn werk?
De Triodos Mobile Key is een functie in de Triodos Mobile Banking app die geactiveerd moet worden.
De procedure is snel en eenvoudig:
Om te beginnen download je (via je smartphone) in de App Store of Play Store de laatste versie van de Triodos Mobile Banking app (Triodos Banking BE).
Kies je taal en klik op ‘Aanmelden’ en dan op ‘Triodos Mobile Key’. Vul dan de informatie in. Je krijgt een e-mail met een verificatiecode. Klik in de app op ‘Volgende’ en vul de verificatiecode in.
Eén enkele keer dien je een opname te maken van de voor- en achterkant van jouw identiteitskaart (wij raden aan om de kaart op een neutraal gekleurde ondergrond, zoals een vel papier, te leggen en erop te letten dat je enkel de kaart fotografeert).
Ook één enkele keer neem je een selfie van jouw gezicht (wij adviseren om voor een neutraal gekleurde muur zonder decoratie te gaan staan en jouw hoofd langzaam opzij te draaien).
Nu kan je een geheime code van 5 cijfers kiezen.
Binnen maximaal 24 uur zullen wij per e-mail bevestigen dat jouw identificatie geslaagd is. Dan ben je klaar met de installatie van de Triodos Mobile Key.
Om aan te melden bij Online Banking (op je pc door de QR-code te scannen) of om transacties te bevestigen, zal je vanaf nu uitsluitend je smartphone gebruiken met de door jou gekozen geheime code van 5 cijfers.
Dat is makkelijk omdat je die waarschijnlijk altijd bij je hebt.
Bovendien is het niet langer nodig om ingewikkelde logins en wachtwoorden te onthouden.
Enkel wanneer je jouw telefoon verandert of voor transacties met een hoog risico (bv. grote bedragen) zullen wij opnieuw om de 3-factorcombinatie vragen.
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van uw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via uw favorieten (een van uw favoriete links werd aangepast waardoor u op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat u niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin u onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om uw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen u nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die u achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kunt u doen?
Controleer altijd of het adres van uw Internet Bankingsessie begint met https://banking.triodos.be/. Als dat niet het geval is, bent u op een valse website beland. Verlaat die zo snel mogelijk.
Hebt u een verdachte e-mail ontvangen in naam van Triodos Bank? Stuur die e-mail (inclusief eventuele bijlagen) onmiddellijk door naar [email protected].
U kunt ook contact opnemen met onze helpdesk Online Banking op 02 548 28 00, van maandag tot vrijdag van 9 tot 13 uur.
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kunt u ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Vroeger kon je enkel aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord, een traditionele authenticatiemethode. Nu is er een nieuwe manier: je kunt je aanmelden met de Triodos Mobile Key, een extra functie in de Triodos Mobile Banking app. Je kan er niet alleen mee aanmelden maar ook verrichtingen mee uitvoeren op je computer of smartphone. Dat is:
(veel) sneller: je hoeft niet meer te wachten op een brief met de inloggegevens en hebt in enkele minuten toegang tot je rekeningen.
gemakkelijker: voor je verrichtingen heb je alleen maar je smartphone nodig, die je wellicht altijd bij je hebt. Je hoeft dus geen gebruikersnaam of wachtwoord meer te onthouden
zeer veilig: deze manier van inloggen biedt meer veiligheid, want hij wordt voortdurend geactualiseerd volgens de Europese regelgeving EIDAS (Electronic Identification Authentification and trust Services). Tot slot vermindert deze methode de kans op fraude aanzienlijk doordat je identificatie en authenticatie gegarandeerd zijn.
Hoe gaat dat praktisch in zijn werk?
De Triodos Mobile Key is een functie in de Triodos Mobile Banking app die geactiveerd moet worden.
De procedure is snel en eenvoudig:
Om te beginnen download je (via je smartphone) in de App Store of Play Store de laatste versie van de Triodos Mobile Banking app (Triodos Banking BE).
Kies je taal en klik op ‘Aanmelden’ en dan op ‘Triodos Mobile Key’. Vul dan de informatie in. Je krijgt een e-mail met een verificatiecode. Klik in de app op ‘Volgende’ en vul de verificatiecode in.
Eén enkele keer dien je een opname te maken van de voor- en achterkant van jouw identiteitskaart (wij raden aan om de kaart op een neutraal gekleurde ondergrond, zoals een vel papier, te leggen en erop te letten dat je enkel de kaart fotografeert).
Ook één enkele keer neem je een selfie van jouw gezicht (wij adviseren om voor een neutraal gekleurde muur zonder decoratie te gaan staan en jouw hoofd langzaam opzij te draaien).
Nu kan je een geheime code van 5 cijfers kiezen.
Binnen maximaal 24 uur zullen wij per e-mail bevestigen dat jouw identificatie geslaagd is. Dan ben je klaar met de installatie van de Triodos Mobile Key.
Om aan te melden bij Online Banking (op je pc door de QR-code te scannen) of om transacties te bevestigen, zal je vanaf nu uitsluitend je smartphone gebruiken met de door jou gekozen geheime code van 5 cijfers.
Dat is makkelijk omdat je die waarschijnlijk altijd bij je hebt.
Bovendien is het niet langer nodig om ingewikkelde logins en wachtwoorden te onthouden.
Wil je de Triodos Mobile Key niet gebruiken? Stuur ons een mailbericht op [email protected] of bel 02 548 28 00 en we bezorgen je alsnog een nieuwe gebruikersnaam en/of een nieuw wachtwoord.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Triodos heeft gekozen voor een eigen digitale manier voor klanten om zich te kunnen aanmelden op het portaal van Triodos zonder een digipass te gebruiken. Dit is onze Triodos Mobile Key. Deze oplossing wordt ook bij andere Triodos kantoren (NL, Verenigd Koninkrijk) ingezet. Triodos is steeds op zoek naar oplossingen die ook bij de andere bijkantoren kunnen ingezet worden.
Neen. Wij vinden relaties en contacten tussen mensen heel belangrijk, maar we versterken wel onze multichannel-aanpak. We integreren digitalisering in onze administratieve procedures. Het gebruik van de meest recente technologieën en van multifactoridentificatie biedt meer veiligheid. En onze klanten meer snelheid/flexibiliteit/gebruiksvriendelijkheid aanbieden, leidt tot meer efficiëntie.
Op die manier kunnen we onze medewerkers vrijstellen van taken die geautomatiseerd kunnen verlopen. Zo kunnen zij zich meer toeleggen op vragen waar hun expertise nuttig is, waar hun advies een echte meerwaarde heeft, en waar de technologie niet van pas komt, bijvoorbeeld om met jou te spreken over een grote belegging of een hypothecaire lening.
Wij zijn een middelgrote bank en het gebruik van digitale technologieën is onze manier om onze groei en kosten te beheren zodat we onze opdracht verder kunnen vervullen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Een bankattest is een officieel document dat jouw Triodos rekeningnummer bevestigt.
Het saldo kan desgewenst ook vermeld worden.
Het is ook mogelijk om de taal van het attest te kiezen.
Je kan zelf een gratis bankattest downloaden vanuit Internet Banking.
Het attest kan je downloaden door in te loggen in Internet Banking en vervolgens te navigeren naar Self Service > Downloads > Bankattest.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja, we aanvaarden nu ook een elektronische handtekening, maar alleen als u die met uw Belgische identiteitskaart plaatst. Andere elektronische handtekeningen aanvaarden we niet.
Stuur ons daarna het elektronisch ondertekende document bij voorkeur per beveiligd bericht (via Internet Banking) terug of als u nog geen toegang hebt tot Internet Banking kan dat ook per e-mail .
Een paar aandachtspunten:
Wanneer u elektronisch tekent, zorg er dan voor dat u de optie ‘Vergrendel het document na ondertekening’ aanvinkt, anders wordt uw aanvraag niet aanvaard.
Als er voor een document meer dan één handtekening nodig is, moeten ze ofwel allemaal elektronisch ofwel allemaal handgeschreven zijn. Een combinatie van handgeschreven en elektronische handtekeningen op hetzelfde document wordt niet aanvaard.
Biometrische gegevens zijn de fysieke kenmerken die eigen zijn aan een bepaalde persoon.
In de banksector is veiligheid van het allergrootste belang. Bij het openen van uw eerste rekening (bij het aansluiten bij de bank), voor het beheer van uw rekening of om veilig transacties uit te voeren, moeten we controleren of u het wel bent. Bekende traditionele verificatiemethoden zijn de digipass of de combinatie van een login en een wachtwoord.
De Triodos Mobile Key is een nieuwe digitale verificatiemethode die het hoogste veiligheidsniveau garandeert en uw akkoord vereist voor de verwerking van uw biometrische gegevens.
Uw biometrische gegevens worden alleen gebruikt voor de beveiligde identificatieprocedure. Die bestaat uit een combinatie van verschillende verificatiefactoren:
smartphone (of tablet) en identiteitskaart (wat u heeft)
gezichtsregistratie (wie u bent)
een 5-cijferige geheime code (wat u weet)
Deze unieke combinatie van verschillende factoren vermindert het risico op fraude aanzienlijk, aangezien identiteitsdiefstal zo uiterst moeilijk wordt gemaakt.
Deze procedure vindt maar één keer plaats. Daarna zullen uw smartphone en de door u gekozen 5-cijferige code dienen als identificatiemethode om u aan te melden bij de online bank.
Alleen als u van telefoon verandert of voor transacties met een hoog risico (bv. grote bedragen), wordt u opnieuw om de 3-factorcombinatie gevraagd.
Meer informatie over de verwerking van uw gegevens vindt u in ons privacycharter.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ben je verhuisd ?
Zodra je adres officieel is gewijzigd, geef je jouw nieuwe adres aan ons door:
via Internet Banking > Self Service > Domicilieadres > Wijzigen
via de Mobile app > Meer > Persoonlijke gegevens
Heb je een nieuw telefoonnummer of emailadres?
Dit kan je zelf aanpassen in Internet Banking via het menu Self Service of in de app via het menu 'Meer' en dan "Persoonlijke gegevens".
Of vul de formulier “Wijzigingen in de Online Banking-instellingen voor particuliere klanten” in en stuur het ondertekend terug via Internet Banking, via e-mail naar [email protected] of per post.
Ter info of ter herinnering:
Vanaf je Triodos Impact Savings spaarrekening kun je alleen geld overschrijven naar vooraf vastgelegde begunstigde rekeningen. Die moeten op jouw naam staan of op naam van je medetitularis en geopend zijn bij een Belgische bank.
Voor een Triodos Impact Savings Junior rekening moeten de begunstigde rekeningen eveneens in België geopend zijn en op naam van de minderjarige. Als het rekeningen bij Triodos Bank in België zijn, kunnen ze ook op naam staan van de wettelijke vertegenwoordigers.
De vroegere manier van aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord wordt niet meer aangeboden. Voortaan kan je aanmelden met de Triodos Mobile Key, een extra functie in de Triodos Mobile Banking app. Je kan er niet alleen mee aanmelden maar ook verrichtingen mee uitvoeren op je computer of smartphone. Dat is:
(veel) sneller: je hoeft niet meer te wachten op een brief met de inloggegevens en hebt in enkele minuten toegang tot je rekeningen.
gemakkelijker: voor je verrichtingen heb je alleen maar je smartphone nodig, die je wellicht altijd bij je hebt. Je hoeft dus geen gebruikersnaam of wachtwoord meer te onthouden
zeer veilig: deze manier van inloggen biedt meer veiligheid, want hij wordt voortdurend geactualiseerd volgens de Europese regelgeving EIDAS (Electronic Identification Authentification and trust Services). Tot slot vermindert deze methode de kans op fraude aanzienlijk doordat je identificatie en authenticatie gegarandeerd zijn.
Je hebt van ons al een e-mail of brief gekregen over de veranderingen die gaande zijn en over de voordelen van de Triodos Mobile Key. Je krijgt ook nog een verificatiecode van ons om de Triodos Mobile Key te activeren. Vervolgens hoef je alleen nog de stappen op je scherm te doorlopen. Dat gaat snel, in enkele minuten.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Je kan je rekeninguittreksels als pdf downloaden in Internet Banking via Self Service > Downloads.
De frequentie van je rekeninguittreksels kan je wijzigen via Rekeningen instellen > Instellingen van je rekeninggegevens.
Op diezelfde plaats, onderaan, kan je ervoor kiezen om rekeninguittreksels niet langer per post te ontvangen door het vakje uit te vinken.
In de Triodos Mobile Banking app kan je je papieren rekeninguittreksels deactiveren via Meer > Rekeningen instellen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Het is wettelijk verplicht om de identiteit te controleren van iedereen die klant wil worden bij de bank. Triodos heeft ervoor gekozen om de Triodos Mobile Banking App te gebruiken bij het openen van nieuwe klantendossiers (onboarding) vanwege de grotere veiligheid die de app waarborgt. Daarom is het gebruik van een smartphone noodzakelijk.
Ook al roepen bankingapps vaak vragen op en schrikken ze sommige klanten af, toch garanderen ze een hoger veiligheidsniveau, vooral via het gebruik van de Triodos Mobile Key, een functie binnen de Triodos Mobile Banking app
Met de Triodos Mobile Key kan je je identiteit bewijzen op een sterk beveiligde manier, door de combinatie van meerdere authenticatiefactoren:
De smartphone en identiteitskaart (wat je hebt)
De gezichtsregistratie (wie je bent)
Een geheime code van 5 cijfers (wat je weet)
Door deze unieke combinatie van meerdere factoren daalt het frauderisico gevoelig: identiteitsmisbruik wordt bijzonder ingewikkeld gemaakt.
Bovendien geniet deze technologie altijd van de meest recente updates krachtens de Europese eIDAS-verordening (Electronic Identification Authentification and Trust Services).
Heeft deze informatie je geholpen ?
De betaalopdrachten vanuit de spaarrekeningen kunnen alleen uitgevoerd worden ten gunste van een rekening op naam van de titularis(sen) bij een Belgische bank of van een Triodos-rekening op naam van een familielid tot de tweede graad inbegrepen.
Interesse in beleggen? Dat kan via onze Mobile Banking app
Download onze app op uw smartphone en ontdek zelf de mogelijkheden: zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play
Heeft deze informatie je geholpen ?
U kunt de pagina's het best bekijken met de volgende browsers:
Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw pincode en uw digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Je aankoop- en verkooporders zelf doorgeven Je kunt makkelijk zelf je aankoop- en verkooporders (eenmalig of recurrent) in alle veiligheid doorgeven via je smartphone dankzij onze Triodos Mobile Banking app. Het volstaat om titularis te zijn van een Triodos spaarrekening en een Triodos-effectenrekening. Daarna kies je voor 'Overzicht' onder je effectenrekening en volg je gewoon de instructies in de app. Je effectenrekening raadplegen
Je vindt zowel in Internet Banking als in de app een overzicht van je beleggingen en je ziet er ook alle orders van de afgelopen 5 jaar, ook die in behandeling. Bovendien kun je via Internet Banking je rekeninguittreksels en halfjaarlijkse overzichten bekijken, printen en bewaren in PDF-formaat.
Je hebt onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Ben je een particulier en ben je al klant bij Triodos? Wil je gemakkelijk en snel een nieuwe rekening openen? Dat kan via de Triodos Mobile Banking app:
Log in op de app
Klik op Meer > Een rekening openen. Kies dan het type rekening dat je wilt openen: een effectenrekening, een Triodos Impact Savings spaarrekening of een Triodos Impact Portfolio.
Volg de stappen om de rekening van jouw keuze te openen.
In de toekomst zullen ook andere soorten rekeningen op dezelfde wijze kunnen worden geopend.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ben je een particulier en wil je gemakkelijk en snel een nieuwe rekening openen? Dat kan via de Triodos Mobile Banking app:
Je gebruikt de app al: open de app, login en klik op Meer > Een rekening openen. Maak je keuze: een Triodos-effectenrekening, een Triodos Impact Savings spaarrekening of een Triodos Impact Portfolio (alleen voor particulieren). Volg dan de verdere stappen.
Je gebruikt de app nog niet: download de Triodos Banking BE app via de App Store voor je iPhone of via Google Play als je een ander model hebt. Volg de verdere stappen. Na het installeren open je de app, log je in en klik je op Meer > Een rekening openen. Maak je keuze: een Triodos-effectenrekening, een Triodos Impact Savings spaarrekening of een Triodos Impact Portfolio (alleen voor particulieren). Volg dan de verdere stappen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
U kunt een Triodos-rekening online beheren via Online Banking (Internet Banking en de Mobile Banking app).
De online mogelijkheden zijn
=> voor een effectenrekening
het saldo, de verrichtingen en de rekeninguittreksels raadplegen
de halfjaarlijkse overzichten van uw beleggingen raadplegen
zelf aankoop- en verkooporders invoeren in de Mobile Banking app
Hebt u onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Ontdek dan snel de mogelijkheden:
zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play en download de app op uw smartphone.
=> voor een spaarrekening
het saldo van uw rekening en uw rekeninguittreksels raadplegen
de rentecalculator en de gedetailleerde berekening van uw rente-inkomsten opvragen
geld overschrijven naar een door u vooraf opgegeven begunstigde rekening op uw naam
=> voor een Junior spaarrekening
het saldo en de rekeninguittreksels van de Junior spaarrekening raadplegen
de rentecalculator en de gedetailleerde berekening van de rente-inkomsten van die rekening opvragen
geld overschrijven naar een vooraf bepaalde rekening op naam van de minderjarige bij een Belgische bank of op naam van de wettelijke vertegenwoordiger(s) bij Triodos Bank België.
Belangrijk: alleen wettelijke vertegenwoordigers kunnen de rekening van hun kind via Internet Banking raadplegen en beheren.
=> voor een termijnrekening
het saldo van uw rekening en uw rekeninguittreksels raadplegen
de looptijd en de rentevoet van elk contract raadplegen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Met enkele klikken kan je in de app individuele beleggingsorders ingeven of kiezen voor 'maandbeleggen'. Beleggen kan al vanaf 5 euro.
Om te beleggen via de app heb je een Triodos-spaarrekening nodig en een Triodos-effectenrekening.
Heb je die nog niet, dan kan je die hier openen. Of je kan een afspraak maken met een van onze medewerkers op 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via [email protected].
Eens je de app hebt geïnstalleerd, klik je op de effectenrekening en volg je de stappen op het scherm. Heb je gekozen waarin je wil beleggen, dan kan je kiezen tussen een éénmalige of maandelijkse belegging.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De app is ontworpen naar de werking en de schermgrootte van een smartphone. Hoewel het technisch mogelijk is om de app op een tablet te installeren, kunnen we niet garanderen dat het goed zal werken. Het uitvoeren van bepaalde identificatiestappen (gezichts-en identiteitskaartregistratie) blijkt ingewikkeld door het verschil in schermgrootte ten opzichte van een smartphone.
Je kan de app dus nog steeds gebruiken op een tablet, maar indien je problemen ondervindt, adviseren wij om het opnieuw te proberen met een smartphone.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Neen, u kunt enkel de digipass gebruiken die Triodos Bank België u toestuurde.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De minimaal vereiste versie van het besturingssysteem voor uw mobiele toestel is:
> iOS: 14.0
> Android: 7.0
Zorg er altijd voor dat je het meest recente besturingssysteem gebruikt voordat je de app installeert. Op oudere versies kan je de app niet installeren, aangezien we dan geen veilig gebruik kunnen garanderen.
Triodos Bank ondersteunt de versies van Android en iOS totdat Google of Apple eist dat ze worden stopgezet omwille van veiligheid (beveiligingscertificaat) of prestaties (stabiliteit).
Apple is vrij strikt wat betreft het updaten van beveiligingscertificaten en staat niet altijd toe dat oudere apparaten hun OS updaten.
De Triodos Mobile Banking app blijft bruikbaar tot zes maanden nadat het einde van de ondersteuning voor een versie van Android of iOS is aangekondigd.
iOS 13 is in 2019 uitgebracht en alle apparaten met iOS13 komen in aanmerking voor iOS14.
Android 7 is uitgebracht in 2016
Heeft deze informatie je geholpen ?
Dat kan op deze manieren:
PC: meld aan op Internet Banking. Ga naar Self Service > Voorkeuren & Privacy > Mobiele toestellen beheren
Stuur een e-mail naar [email protected] met het merk en model van het toestel waarop je de app wilt blokkeren (bv. IPhone 11)
Bel ons op 02 548 28 00, elke weekdag tussen 9 en 13 u.
Ter info: om de app opnieuw in gebruik te nemen op een geblokkeerd toestel, moet je de app herinstalleren.
Blokkeer je app altijd als :
je mobiele toestel verdwenen is (gestolen of kwijt).
je fraude vermoedt.
Tip: vraag je telecom provider om ook je SIM-kaart te blokkeren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Uw cookies kiezen
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Ook gebruiken we cookies van derden voor marketingdoeleinden. Door op ‘Aanvaard alle cookies’ te klikken, geef je hier toestemming voor. Wil je meer uitleg over elk type cookie of wil je de standaardcookie-instellingen aanpassen, klik dan op ‘Mijn cookievoorkeuren’.