Tijdens het openen van een rekening via de Triodos Mobile Banking app, vragen we biometrische gegevens (persoonlijk fysiek kenmerk), namelijk een foto van je gezicht.
Die wordt alleen gebruikt voor het beveiligde identificatieproces.
In ons privacycharter kunt u nalezen hoe Triodos uw gegevens verwerkt.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Ben je je toestel (smartphone of tablet) kwijt of is het gestolen? Of vermoed je misbruik?
Blokkeer dan onmiddellijk je app.
Dat kan op twee manieren:
Blokkeer de toegang van de Mobile Banking app in Internet Banking onder Instellingen.
Bel naar de Helpdesk Online Banking op 02 548 28 00. Dat kan op maandag, van 9 tot 12 uur en van 14 tot 17 uur en op dinsdag t.e.m. vrijdag, van 9 tot 13 uur en van 14 tot 17 uur. .
Als je op meerdere toestellen verbonden was met Mobile Banking, zal je toegang op al die toestellen geblokkeerd worden. Registreer die toestellen opnieuw om opnieuw toegang te hebben.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Hier vind je de vereisten waaraan je apparaat moet voldoen. Zorg er altijd voor dat je het meest recente besturingssysteem gebruikt voordat je de app installeert.
Op oudere versies kan je de app niet installeren, aangezien we dan geen veilig gebruik kunnen garanderen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Verkoop je het mobiele apparaat waarop je de Mobile App had geïnstalleerd, de-installeer die dan eerst. In de handleiding van het apparaat vind je hoe je dat doet.
In ieder geval is het ook een goed idee om uw apparaat terug te zetten naar fabrieksinstellingen voor je het doorgeeft of verkoopt. Zo ben je er zeker van dat geen persoonlijke informatie (berichten, foto's,...) achterblijft op het apparaat.
Heeft deze informatie u geholpen ?
U kunt een Triodos-rekening online beheren via Online Banking (Internet Banking en de Mobile Banking app).
De online mogelijkheden zijn
=> voor een effectenrekening
het saldo, de verrichtingen en de rekeninguittreksels raadplegen
de halfjaarlijkse overzichten van uw beleggingen raadplegen
zelf aankoop- en verkooporders invoeren in de Mobile Banking app
Hebt u onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Ontdek dan snel de mogelijkheden:
zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play en download de app op uw smartphone of tablet.
=> voor een spaarrekening
het saldo van uw rekening en uw rekeninguittreksels raadplegen
de rentecalculator en de gedetailleerde berekening van uw rente-inkomsten opvragen
geld overschrijven naar een door u vooraf opgegeven begunstigde rekening op uw naam
=> voor een Junior spaarrekening
het saldo en de rekeninguittreksels van de Junior spaarrekening raadplegen
de rentecalculator en de gedetailleerde berekening van de rente-inkomsten van die rekening opvragen
geld overschrijven naar een vooraf bepaalde rekening op naam van de minderjarige bij een Belgische bank of op naam van de wettelijke vertegenwoordiger(s) bij Triodos Bank België.
Belangrijk: alleen wettelijke vertegenwoordigers kunnen de rekening van hun kind via Internet Banking raadplegen en beheren.
=> voor een termijnrekening
het saldo van uw rekening en uw rekeninguittreksels raadplegen
de looptijd en de rentevoet van elk contract raadplegen.
Met enkele klikken kan je in de app individuele beleggingsorders ingeven of kiezen voor 'maandbeleggen'. Beleggen kan al vanaf 5 euro.
Om te beleggen via de app heb je een Triodos-spaarrekening nodig en een Triodos-effectenrekening.
Heb je die nog niet, dan kan je die hier openen. Of je kan een afspraak maken met een van onze medewerkers op 02 548 28 51 of via info@triodos.be
Eens je de app hebt geïnstalleerd, klik je op de effectenrekening en volg je de stappen op het scherm. Heb je gekozen waarin je wil beleggen, dan kan je kiezen tussen een éénmalige of maandelijkse belegging.
We vragen je voornaam en je e-mailadres. Dan sturen we je een activatiecode waarmee je in de app je rekening kan openen.
De activatiecode blijft 24 uur geldig. Is je code vervallen, dan kan je een nieuwe aanvragen.
Heeft deze informatie u geholpen ?
Uw aankoop- en verkooporders zelf doorgeven U kunt makkelijk zelf uw aankoop- en verkooporders (eenmalig of recurrent) in alle veiligheid doorgeven via uw smartphone of tablet dankzij onze Triodos Mobile Banking app. Het volstaat om titularis te zijn van een Triodos spaarrekening en een Triodos effectenrekening. Daarna kiest u voor 'Overzicht' onder uw effectenrekening en hoeft u alleen maar de instructies van de app te volgen. Uw effectenrekening raadplegen
U vindt zowel in Internet Banking als in de app een overzicht van uw beleggingen en u ziet er ook alle orders van de afgelopen 5 jaar, ook die in behandeling. Bovendien kunt u via Internet Banking uw rekeninguittreksels en halfjaarlijkse overzichten bekijken, printen en bewaren in PDF-formaat.
U hebt onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
De betaalopdrachten vanuit de spaarrekeningen kunnen allen uitgevoerd worden ten gunste van een rekening op naam van de titularis(sen) bij een Belgische bank of van een Triodos-rekening op naam van een familielid tot de tweede graad inbegrepen.
Interesse in beleggen? Dat kan via onze Mobile Banking app
Download onze app op uw smartphone of tablet en ontdek zelf de mogelijkheden: zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play
Heeft deze informatie u geholpen ?
Via Internet Banking of in de app ziet u alleende rekening(en) waarvoor u bij de opening ineens een Online Banking-toegang hebt gevraagd of waarvoor u nadien een aanvraagformulier voor Online Banking hebt ingevuld.
Vul elke rekening die u online wilt beheren in op het aanvraagformulier en stuur het ons ondertekend terug, bijvoorbeeld via een beveiligd bericht in Internet Banking.
Zodra we uw ondertekende aanvraag verwerkt hebben, zult u uw rekeningen terugvinden via Online Banking.
Bij Triodos Bank waarderen we uw keuzes met betrekking tot privacy. Bij het betreden van deze website worden cookies voor technische doeleinden op uw computer geplaatst en om te analyseren hoe onze website wordt gebruikt. Daarnaast gebruiken we cookies om uw ervaring te personaliseren en cookies van derden ter ondersteuning van marketingactiviteiten. Als u tevreden bent hoe wij cookies gebruiken, klik dan op “Aanvaard alle cookies”, of u kan meer informatie vinden over hoe wij cookies gebruiken en hoe u uw privacy-instellingen kan beheren door op “Uw persoonlijke cookie-instellingen” te klikken.