Uw veiligheid, onze verbintenis

 

Triodos Bank beveilgt uw online verrichtingen:

  • Uw verbinding is beveiligd met de SSL-techniek (Secure Socket Layer)
  • Als unieke gebruiker hebt u een persoonlijke digipass en pincode
  • Als 3 maal een foute response code wordt ingegeven, wordt de toegang tot Internet Banking geblokkeerd
  • Als u 3 maal een foute pincode in de digipass ingeeft, wordt de digipass geblokkeerd
  • Als u 15 minuten niet actief bent, wordt uw sessie automatisch onderbroken
  • Bekijk ook deze pagina over fraudebestrijding op de website van Safe Internet Banking

Wat kunt u zelf doen voor nog meer veiligheid?

  • Geef uw digipass en pincode aan niemand door
  • Sluit Internet Banking af zodra u het programma niet meer gebruikt
  • Gebruik een recente versie van uw internetbrowser
  • Installeer beveiligingsprogramma’s zoals een antivirusprogramma en/of een firewall
  • Controleer regelmatig uw rekeningen
  • Merkt u onaangekondigde wijzigingen of verloopt uw Internet Banking-sessie anders dan normaal? Neem dan direct contact op met ons!
  • Bekijk ook deze pagina met tips over wat u zelf kunt doen op de website van Safe Internet Banking
  • Wat kan ik doen voor mijn veiligheid? 

Fraudetechnieken

Wees waakzaam met persoonlijke gegevens

Bekijk hier het Febelfin filmpje:

Contact

Michel Piette

Hebt u vragen?

Onze medewerkers van de helpdesk Internet Banking helpen u graag (van maandag tot vrijdag, van 9u tot 17u)

Een verdachte e-mail in naam van Triodos Bank ontvangen (phishing)? Stuur die e-mail onmiddellijk door naar phishing@triodos.be .