Ga rechtstreeks naarNavigatie, invoerveld:zoeken of deinhoud

Contact & diensten - Particulieren

Hoe kunnen wij u helpen?

Meest gestelde vragen

Wat kan ik doen voor mijn veiligheid?

  • Controleer de beveiligde SSL-verbinding met Triodos Bank.
    1. In de adresbalk staat de aanduiding https:// in plaats van http://, de s staat voor Secure.
    2. Kies in het menu 'Bestand' (File) voor 'Eigenschappen' (Properties).
    3. Kies de knop 'Certificaten' (Certificates) voor informatie over het certificaat dat is toegekend aan Triodos Bank (of klik op het slotje).
  • Geef uw wachtwoord of pincode aan niemand door.
    1. Het wachtwoord of de pincode zijn strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
    2. Door het wachtwoord of de pincode van uw digipass geheim te houden, voorkomt u dat derden onder uw naam kunnen internetbankieren. Triodos Bank zal u nooit vragen naar uw wachtwoord of pincode.
  • Zorg dat u uitlogt via de toets uitloggen als u uw bankzaken hebt geregeld of uw werkplek (tijdelijk) verlaat.
  • Sluit uw Internet Bankingsessie en uw internetbrowser altijd correct af, zowel bij u thuis, op kantoor als in een openbare internetzone.
  • Surf niet naar andere sites wanneer u midden in een Internet Bankingsessie zit.
  • Gebruik een recente versie van uw internetbrowser. Controleer regelmatig of u de nieuwste versie van uw browser gebruikt.
    1. Browsers worden vaak aangepast met meer en betere beveiligingstechnieken. (Welke browsers worden ondersteund op de Triodos-website? )
  • Installeer beveiligingsprogramma’s zoals een antivirusprogramma en/of een firewall
    1. Maak gebruik van een recent antivirusprogramma en/of firewall. Let erop dat u steeds recente updates installeert.
    2. Zorg er ook voor dat het antivirusprogramma steeds actief is, ook als u niet met internet verbonden bent. Voer op regelmatige tijdstippen ook een volledige virusscan uit. Wanneer een actief antivirusprogramma of firewall problemen geeft met de werking van Internet Banking, raadpleeg dan de instellingen van het antivirusprogramma of de firewall.
  • Open geen bijlagen bij e-mails die van een op het eerste gezicht betrouwbare bron komen, maar er ongewoon uitzien (bijvoorbeeld een e-mail van uw bank met een vraag tot het meedelen van vertrouwelijke gegevens.
  • Installeer tijdig updates van uw besturingssysteem en van uw programma’s en plug-ins, zoals Adobe Flash Player. Op die manier vermijdt u zwakke plekken die als beveiligingslekken uitgebuit kunnen worden. Recente updates zijn immers bestand tegen nieuwe virussen op het wereldwijde web.
  • Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven zullen u nooit via e-mail vragen om vertrouwelijke gegevens (wachtwoorden, pincodes, saldi van rekeningen, …) door te geven; wantrouw elke e-mail die hierom zou vragen!

Is uw vraag beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Neem contact op

Neem contact op met Triodos Bank